Sökning: "Krishantering media"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Krishantering media.
1. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER
2. Ledarskap i kristider : En studie om företagsledares agerande och möjlighetsskapande till följd av Rysslands invasion av Ukraina
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Kriser är ett ofta nämnt begrepp i media, inom organisationer och i dagligt tal bland människor. Begreppet har speciellt brukats flitigt under de senaste åren till följd av Covid-19 pandemin och Rysslands invasion av Ukraina vilket väckt forskarna i den här studiens nyfikenhet för begreppet. LÄS MER
3. Att hantera kriser på sociala medie r: Kriskommunikation och publikens reaktioner på TikTok - En fallstudie av Balenciagas krishantering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis centers around Balenciaga's controversy that spread in the fall of 2022. By examining statements published by Balenciaga and associated stakeholders, the study aims to review how the crisis was managed based on crisis management strategies. LÄS MER
4. Oatly och Blackstone-krisen : En retorikanalys av krishantering på Instagram
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Oatly and the Blackstone Crisis: A Rhetorical Analysis of Crisis Management on Instagram This study looks into the crisis that arose when Oatly announced Blackstone as their new investors. With their new investors Oatly got a backlash with a lot of criticism for the new investment, which affected Oatlys image as a sustainable company. LÄS MER
5. Krishantering för Sverige - i tiden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to analyze which strategies the Swedish Royal House uses to manage crises. The study thus intends to contribute to the field of strategic communication, regarding how social institutions can communicate strategically during crises, depending on the level of responsibility, reputation capital and previous crisis history. LÄS MER