Sökning: "Kundens makt"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Kundens makt.

  1. 1. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Markus Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :value drivers; value factors; service deliveries; customer value; value in use; Värdedrivande faktor; värdedrivare; tjänsteleveranser; kundvärde; användningsvärde;

    Sammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER

  2. 2. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jacob Cedergren; Christin Rampeltin Molin; [2021]
    Nyckelord :Customer Empowerment; Customer Power; Customer Focus; Customer Orientation; Retail; Retail Industry; Customer Empowerment; Kundmakt; Kundfokus; Kundorientering; Retail; Retailbransch;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.    Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi    Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin    Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder   Datum: 2021– januari      Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER

  3. 3. Integrering av hamnverksamhet i logistikkedjorna - Betydelsen av samverkan mellan aktörer i det intermodala transportsystemet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Mannefred; Frida Zetterberg; [2019-08-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den svenska sjöfarten spelar en viktig roll för såväl Sveriges export, import som för nationella godsflöden. Transportpolitiska mål i Sverige har länge initierat ett behov av att minska godsflödena på väg, till fördel för intermodala lösningar som inkluderar sjöfart. LÄS MER

  4. 4. It takes two to tango : En studie av kunders inflytande på varumärken inom reseindustrin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Maria Strannelid; Charlotte Stenström; [2017]
    Nyckelord :Customer; Brand; Digitalization; Travel Industry; Brand Identity; Kunden; Varumärket; Digitaliseringen; Reseindustrin; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med studien är att klargöra och analysera kundens inflytande på varumärken inom reseindustrin. Med detta syfte som bakgrund formuleras följande tre forskningsfrågor med fokus på reseindustrin: Vad utmärker kundens roll? Vad innebär digitaliseringen för företagens sätt att arbeta med varumärken? Hur kan kunden påverka ett varumärkes identitet? Metod Uppsatsen är utformad utifrån en kvalitativ forskningsmetod, som har en deduktiv ansats med induktiva inslag. LÄS MER

  5. 5. Ett bollplank för identiteten : En kvalitativ studie om hur företag inom sporthandelsbranschen utformar sin varumärkesidentitet med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Christoffer Hellqvist; Robin Svensson; Rickard Österberg; [2017]
    Nyckelord :Brand identity; Social media; Sport trade industry; Customer power; Varumärkets identitet; Sociala medier; Sporthandelsbranschen; Kundens makt;

    Sammanfattning : ABSTRACT Research question • How does companies form their brand identity using social media? Purpose The purpose of this study is to examine and analyze social media’s influence on the brand identity within the sport trade industry, to be able to explain and create an understanding how social media is used to form the identity. Method The study is of a qualitative research method and has a deductive approach with inductive elements. LÄS MER