Sökning: "Kundkort"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Kundkort.

  1. 1. Lojalitetsprogram i dagligvarubranschen -Mål, utformning och utvärdering

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Karlsson; Elin Knutsson; [2013-01-22]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; Lojalitet; Utvärdering; Kundkort;

    Sammanfattning : Bakgrund/Problem: Som en följd av den allt mer kundorienterade marknadssituationen har det blivit mer centralt att vårda sina kundrelationer. Kundernas lojalitet är idag av stor betydelse för det strategiska arbetet (Reinartz & Kumar 2002) och en viktig komponent i det arbetet är lojalitetsprogrammen (Liu & Yang 2009). LÄS MER

  2. 2. 2011 års ändring av kreditupplysningslagen. En studie om kreditupplysningens utveckling och gränsen för personlig integritet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emma Nordin; [2011-05-18]
    Nyckelord :Civilrätt; Insolvensrätt; Krediträtt;

    Sammanfattning : Hösten 2006 lanserade företaget Ratsit en ny tjänst på Internet. Tjänsten innebar att personer gratis och anonymt kunde kontrollera vad deras grannar, kollegor och bekanta tjänade. Uppgifterna lämnades dessutom ut utan att de berörda någonsin fick vetskap om att en kreditupplysning hade lämnats ut. LÄS MER

  3. 3. Ett apotek nära dig : En studie av den omreglerade apoteksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Pär Karlsson; Erik Magnusson; Fredrik Skännestig; [2010]
    Nyckelord :apoteksbranschen; monopol; omreglering;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för apoteksmarknadens utveckling, med fokus på positionerings-, kommunikations-, relations och varumärkesstrategier, efter omregleringen av det statliga apoteksmonopolet. Uppsatsen grundar sig på en kvalitativ metod med induktiv ansats och deduktiva drag. LÄS MER

  4. 4.  Kundkort - hur påverkar de oss? : En på-stan-undersökning

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Merima Besovic; Aleksandar Gocic; Barbara Takacs; [2010]
    Nyckelord :Kortsystem; bonuskortsystem; kundkort; köpbeteende; kundlojalitet; ICA-kundkort.;

    Sammanfattning : Olika faktorer skiljer individens köpbeteende och dess val av produkter. Antalet företag som erbjuder lojalitetsprogram i form av kundkort är många och kundkortets funktioner utvecklas ständigt. Tidigare forskning har visat både positiva och negativa resultat/attityder gentemot kundkort. LÄS MER

  5. 5. Gör kundkortet Dig lojal? : En studie om konsumentens inställning till kundkort

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Maria Malmström; Therese Malmström; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER