Sökning: "Kundmötet"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade ordet Kundmötet.

  1. 1. Utmaningar och strategier för hållbar rådgivning inom banksektorn: En analys av integrering av hållbar rådgivning i kundmötet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Sperre; Linn Gustafsson; [2023-08-18]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; Hållbar rådgivning; ESG; Bank; Utmaningar; Verktyg; Hållbarhetsstrategier;

    Sammanfattning : Den globala klimatkrisen och det växande behovet av hållbar utveckling har betonat vikten av att rikta kapital mot hållbara alternativ. Bankerna, som finansierar en stor del av ekonomin, har en stark påverkanskraft över sina kunders beteenden och kan använda detta för att främja hållbara alternativ genom hållbar rådgivning. LÄS MER

  2. 2. Mobil Återvinningscentral : En smidig lastbilsvariantav det befintliga Pop-up Återbruket

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Karin Bodin; Edka Coronado; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att ta fram en mobil återvinningscentral ämnad för insamling av avfall för återvinning och återbruk i Stockholms innerstad och förorter. Arbetet är på uppdrag av Stockholm Vatten och Avfall och är en vidareutveckling på ett tidigare kandidatexamensarbete där en mobil återvinningscentral tagits fram. LÄS MER

  3. 3. Kunden har alltid rätt - eller? : En kvantitativ studie om maktobalans och kundaggression i fastighetsmäklarbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Häggström; Rebecca Odhe; [2022]
    Nyckelord :Real estate; real estate industry; power; power imbalance; customer aggression; Fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbranschen; makt; maktobalans; kundaggression;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid rätt, eller? En kvantitativ studie om maktobalans inom fastighetsmäklarbranschen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Häggström och Rebecca Odhe Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 - Juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundmötet i fastighetsmäklarbranschen ur ett maktperspektiv med avseende på verbal, fysisk och sexuell kundaggression. Vidare ska undersökas vilka som utsätts för kundaggression med hänsyn till kön, ålder, branschvana och lönesystem. LÄS MER

  4. 4. Den digitala bankverksamhetens påverkan på bankmedarbetares arbetstillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Shamiran El Yokhana; Poles Nicole; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; digital technology; digitalized customer meeting; job satisfaction; Digitalisering; digital teknik; digitaliserat kundmöte; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har haft en stark inverkan på banksektorn de senaste decennierna. Med hjälp av den digitala tekniken kan bankkunder numera utföra ett flertal bankärenden på egen hand utan att behöva besöka ett bankkontor, vilket resulterat i en minskad interaktion mellan bankmedarbetare och kunder. LÄS MER

  5. 5. Relationsbyggandet vid digitala rådgivningsmöten, perspektiv från privatrådgivare : En studie kring utmaningar och möjligheter i det digitala mötet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Timothy Ylinen; Bashir Atai; Jesper Holm; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date:            [2022-06-02]   Level:           Bachelor/Master thesis in Business Administration, 15 cr    Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University    Authors:             Bashir Atai                Jesper Holm                    Timothy Ylinen                              98/01/03                   93/08/07                         93/12/31   Title: Building relationship in a digital age focusing on digital meeting, from financial advisors’ perspective            Supervisor: Rana Mostaghel   Keywords: Digital meeting, Customer value, Relationship, Trust, Marketing, Bank industry   Research questions:  What are the challenges in the digital customer meeting regarding value creation and relationship building and how do financial advisors handle the challenges? What opportunities are there for financial advisors when it comes to the shift from physical customer meetings to digital customer meetings?   Purpose: The purpose of this study is to investigate the challenges and opportunities of digital customer meetings that financial advisors need to deal with when building and maintaining relationships online through meetings.   Method: In this study, a qualitative survey method has been applied. LÄS MER