Sökning: "LÄRANDE"

Visar resultat 1 - 5 av 12600 uppsatser innehållade ordet LÄRANDE.

  1. 1. Framgångsfaktorer i PIM – Praktisk IT- och mediekompetens En enkät- och intervjustudie av Myndigheten för skolutvecklings- och Skolverkets fortbildningssatsning på IT-kompetens för Sveriges pedagoger 2006 – 2014

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Lars Karlsson; [2017-09-20]
    Nyckelord :IT; IKT; PIM; MMB; Multimediabyrån; digital kompetens; lärplattform; blended learning; mediekunnighet;

    Sammanfattning : PIM, Praktisk IT- och Mediekompetens, lanserades 2006 av Myndigheten för skolutveckling,som en fortbildningssatsning av regeringen för att höja IT-kompetensen hos den svenskalärarkåren. När PIM avvecklades hade 162 000 pedagoger i 230 kommuner deltagit i satsningen. LÄS MER

  2. 2. Att lära för livet: En studie om förståelse, föreställningar och attityder i förhållande till hållbar utveckling bland studenter vid Göteborgs universitet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Ellen Lagrell; [2017-09-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det mänskliga samhället står inför en rad stora utmaningar, och i takt med globaliseringen får effekterna av mänsklig aktivitet allt större geografisk spridning. Konsekvenser av vårt handlande är avlägsna i tid och rum, samtidigt som sambanden är mycket komplexa. LÄS MER

  3. 3. Framtidens digitaliserade skola: En Studie av Lärares Möjligheter och Utmaningar

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Allan Amin; Daniel Stanisic; [2017-09-13]
    Nyckelord :Digitalisering; Digitala skolor; Digitaliserad data; IT-användning; Digitalisering av skolan; Digitaliserad undersvisning;

    Sammanfattning : The Swedish School's vision is that in 2022, Sweden will be the best in the world to use thepotential of the digitalization (SKL2, 2017). It has turned out that digital tools themselves do notintroduce any change, but it is only when the digital tools are used with a thoughtful education,it will result in positive results (Swedish Public Administration, 2016). LÄS MER

  4. 4. Ekonomistyrning inom agila arbetsmetoder -En fallstudie av ett mjukvaruutvecklingsföretag (16/17:49)

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Efraim; [2017-09-05]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; MCS; agila arbetssätt; Scrum;

    Sammanfattning : P R O B L E M -D I S K U S S I O N: En föränderlig omvärld ställer krav på flexiblaorganisationer. Därtill kommer arbetsmarknadensnart att domineras av Generation Y som har ettförhållningssätt till sitt arbete som är skiljt fråntidigare generationer. Nya krav ställs därmed påchefen och ledarskapet. LÄS MER

  5. 5. Digital spelifiering som pedagogiskt hjälpmedel En studie av lärandeeffekt hos elever med inlärningssvårigheter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Lisa Angervall; Elisabet Möller; [2017-09-05]
    Nyckelord :Digital spelifiering; lärande; spelelement; inlärningssvårigheter;

    Sammanfattning : Digital gamification is a concept that is becoming more frequently applied in varying types oforganizations. Gamification has generally been shown to contribute to an increasedcommitment with users of gamified products. One target group having a great need of beingengaged and motivated is school students with learning disabilities. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet LÄRANDE.

Din email-adress: