Sökning: "LAN"

Visar resultat 1 - 5 av 396 uppsatser innehållade ordet LAN.

  1. 1. Den geografiskt varierande skillnaden i sjukskrivningar mellan män och kvinnor i Sverige : Empirisk analys av kommunalt anställda kvinnors höga sjukfrånvaro relativt mäns i Sverige. Vad förklarar de geografiska skillnaderna i sjukskrivningar mellan kommunalt anställda män och kvinnor?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Helsing; [2024]
    Nyckelord :Sjukfrånvaro; elasticitet; arbetsutbud; könslönegap;

    Sammanfattning : Denna empiriska studie ämnar belysa de regionala könsskillnaderna i sjukskrivningar som historiskt har varit en trend i hela Sverige bland kommunalt anställda män och kvinnor. Studien visar att 2022 var spridningen i könsskillnader i sjukskrivning bland regioner väldigt stor. LÄS MER

  2. 2. Gymnasieelevers motivation & betyg : En kvantitativ studie om sambandet, och könsskillnaderna mellan motivationstyp och betygsambitioner i idrott & hälsa.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Gustaf Könberg; Viktor Trojmar; [2024]
    Nyckelord :Motivation; Ambition; Könsskillnader; Idrott och Hälsa;

    Sammanfattning : Syfte & Hypoteser: Syftet med denna studie var att undersöka sambandet mellan motivationstyp och betygsambitioner hos gymnasieelever i ämnet idrott och hälsa. Samt att analysera eventuella skillnader mellan könen avseende både motivationstyp och betygsambitionsnivå. LÄS MER

  3. 3. LET’S LEVEL UP OUR COMMUNICATION A Study of Communication Challenges in Game Development Teams

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Fina Blomberg; Louise Lind; [2023-02-01]
    Nyckelord :internal communication; multidisciplinary teams; game development; management;

    Sammanfattning : Video games are growing fast in popularity, and while gaming has been primarily an entertainment medium, educators have also realized its benefits as a learning tool. However, little research is done on the complexity of communication in game development projects, though studies of challenges in game development often men-tion communication problems causing delays, stress, and inefficiency. LÄS MER

  4. 4. VIDEO GAME-BASED LANGUAGE LEARNING AND LITERACY A systematic review of the current state of research on video game-based learning and language learning

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Oscar Holst; [2023-02-01]
    Nyckelord :game-based learning; language learning; literacy;

    Sammanfattning : Over the last decades, the video game medium has become increasingly popular-ized and technologically advanced. Consequently, the learning sciences have started to investigate the pedagogical potential of this medium. Literacy researchers have argued that unique features of the video game medium offer possibilities for effective language learning. LÄS MER

  5. 5. Ru and RuO2 as bottom electrodes for HZO based FTJ’s

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Emil Gränsmark; [2023]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Vår hjärna löser beräkningar som tar oss genom livet otroligt energieffektivt; den kör hela dagen runt på ungefär 12 watt. Jämför man med en vanlig dator som kräver ungefär 175 watt så är det inte ens nära[2]. Att uppnå hjärnans energieffektivitet är ett ambitiöst mål för dagens elektronik. LÄS MER