Sökning: "Language didactics"
Visar resultat 1 - 5 av 121 uppsatser innehållade orden Language didactics.
1. L’emploi du texte littéraire en classe de FLE par trois enseignants de lycée en Suède et en Suisse
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Research in language didactics shows that literary text can and should be exploited in foreign language teaching starting from beginner level. Nevertheless, high school teachers of French as a foreign language in Sweden tend not to incorporate the literary text into their teaching. The most commonly invoked reason is the language difficulty. LÄS MER
2. Barns perspektiv på digital högläsning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how a selected group of children experience the use of audiobooks. The study is focused on children's reflections about audiobooks and read-aloud, with the increasing popularity of audiobooks in society. LÄS MER
3. Teknikundervisningens bild av internet som system : Tematisk analys av läromedel för gymnasiekursen Teknik 1
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Teknik är nära sammanflätad med människan och internet med sin kraftfulla infrastruktur påverkar oss dagligen. Trots detta reflekterar vi sällan över det och beskriver systemet vagt och med grova förenklingar. LÄS MER
4. Språkutveckling och didaktik i modersmålsundervisningen : En undersökning av modersmålslärares syn på sin undervisning och sitt ämne
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : All multilingual primary and secondary school pupils have the right to mother tongue instruction as language is essential in developing our identity, expressing our thoughts and emotions, and showcasing our knowledge and skills. The purpose of this qualitative study is to investigate the methods employed by mother tongue teachers to enhance the language development among their pupils and how they perceive mother tongue instruction as a school subject in relation to other subjects. LÄS MER
5. Specialdidaktiska verktyg och strategier för inkluderande religionskunskapsundervisning : Lärares tillämpning av specialdidaktiska verktyg och strategier i planeringen av inkluderande religionskunskapsundervisning
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This work by Hafiz, A. A & Lagerstedt, J. (2023). Specialdidactic instruments and strategies for inclusive religious education - High school teachers' and upper secondary school teachers' way of working with all students as well as students with extra support and special needs. LÄS MER