Sökning: "Lean Service"
Visar resultat 1 - 5 av 249 uppsatser innehållade orden Lean Service.
1. Direktörer i diadem : En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Direktörer i diadem - En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Vilma Brommels och Josephine Bäcklund Handledare: Monika Wallmon Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att utforska uppfattningar och förväntningar som ställs på män och kvinnor i ledande positioner inom företagsvärlden, med särskilt fokus på hur dessa uppfattningar och förväntningar är rotade i och påverkas av genusroller enligt Social role-teorin samt Edgar Scheins Karriärankarteori. Metod: Blandad metodansats, kombinerade både kvalitativa och kvantitativa tekniker, med tyngd i den kvalitativa delen. LÄS MER
2. Ett digitalt ekonomiskt bistånd - De ”nya arbetssätten”
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to highlight the experiences of social workers regarding the ongoing impact of digitalization on the administration of economic assistance within social services. The literature presented discusses how digitalization influences social workers and clients in the current workplace. LÄS MER
3. Hur kan Lean service management användas för att förbättra kundnöjdhet och effektivisera produktion- och uppföljningsskedet av byggprocessen?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to an increased understanding of the application of Lean service management in the production and monitoring phase of the construction process within real estate companies. The research questions investigate how Lean service management can improve customer satisfaction and efficiency, what obstacles can arise during implementation, and how Lean can develop in the future. LÄS MER
4. Effektivisering och flödeskartläggning : En jämförelse av arbetsflöden i ett industriserviceföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Introduction: To stay relevant, it is required that companies work with continuous improvements.Finding inefficiencies is not always easy. One way to try to find inefficiencies is throughflow mapping. This study examines what causes inefficient activities for industrial servicecompanies. LÄS MER
5. Exploring the Impact of AI-Tools on Swedish Startups - A qualitative Analysis of Operations Optimization and Alignment with the Lean Startup Development
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Artificial Intelligence has recently attracted attention due to its rapid advancement in various industries such as the healthcare and finance industry. The intersection between AI and entrepreneurship is still being studied, and this study explores the impact of AI-tools on startups, with a focus on Swedish startups. LÄS MER