Sökning: "Leveldesign"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet Leveldesign.

  1. 1. Leveldesign : effekter av vägledning i digitala spel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :William Andersson; Sofia Levonius; [2023]
    Nyckelord :nivådesign; vägledning; inlärning; problemlösning; svårighetsgrad; motivation; uppmärksamhet; nöje; association; självständighet; flow;

    Sammanfattning : Nivådesign är en viktig del inom spelutveckling för att skapa fängslande och inlevelserika digitala världar. Hur spel- och nivådesigners kan skapa en intuitiv interaktion mellan spelare och spelnivå med hjälp av olika typer av vägledning, utan att det blir för lätt eller svårt, är en fråga som vi saknar svar på. LÄS MER

  2. 2. Karaktärmekanikers påverkan av designen för spelvärldar

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Lukas Ax; Alexander Tallnäs; [2020]
    Nyckelord :Phenomenology; queer; objekt; existence; game and level design; Fenomenologi; objekt; existens; spel och level design.;

    Sammanfattning : Följande text är en undersökning som tar upp relationerna mellan fenomenologi, queer, orientering, objekt, existens, spel- och leveldesign. Texten dyker ner i skapandet av karaktärer för spel med en inriktning inom filosofi och hur det kan användas för att designa spel. LÄS MER

  3. 3. Hemligheter i spel : Att leda spelaren till det gömda

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Paulina Miszczuk; [2018]
    Nyckelord :3D; Leveldesign; Leda Spelare; Virtuell Miljö; Grafiska Markörer;

    Sammanfattning : Att leda spelaren i spel är en komplicerad handling som utförs i samarbete mellan grafiker och designers. Genom att uppmärksamma att spelare leds både av de 3D-objekt som bygger upp nivåer samt hur dessa placeras, får grafiker en förståelse för hur spelare leds. LÄS MER

  4. 4. Mixed-Initiative Procedural Generation of Dungeons Using Game Design Patterns

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Alexander Baldwin; Johan Holmberg; [2017]
    Nyckelord :genetic algorithms; game design patterns; procedural content generation; mixed initiative;

    Sammanfattning : Procedural content generation (PCG) can be a useful tool for aiding creativityand efficiency in the process of designing game levels. Mixed-initiative level genera-tion tools where a designer and an algorithm collaborate to iteratively generate gamelevels have been used for this purpose – taking advantage of the combination of com-putational efficiency and human intuition and creativity. LÄS MER

  5. 5. Effekter av dynamisk leveldesign : Baserat på Multiplayer Dynamic Difficulty Adjustment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Filip Andersson; [2017]
    Nyckelord :MDDA; DDA; Difficulty Adjustment; Leveldesign; Hammer; Source; CS:GO; Flow;

    Sammanfattning : I denna studie har effekterna av en dynamisk leveldesign undersökts som baserat sig på konceptet Multiplayer Difficulty Adjustment. Konceptet baseras på flera olika källor men handlar igrunden om att behålla spelare i Flow.Baldwin (2014)gjorde en undersökning där effekterna av en ändring till HP för den förlorande spelaren utvärderades. LÄS MER