Sökning: "Leverantörsrelationer"
Visar resultat 21 - 25 av 91 uppsatser innehållade ordet Leverantörsrelationer.
21. Eftermarknaden för byggprojekt inom kommersiella fastigheter : ett organisations- och relationsperspektiv
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Inom de flesta industrier är konkurrensen hård, byggindustrin är inget undantag. Ett sätt att stå sig stark på marknaden är att finna andra konkurrensmedel än de traditionella: pris och kvalitet. Detta examensarbete syftar att undersöka eftermarknadens betydelse för entreprenadbolag och fastighetsägare. LÄS MER
22. Utveckling av goda leverantörsrelationer via CRM-system
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : Gotlands Slagteri är ett företag som bedriver produktion av kött och charkvaror. Verksamheten bygger på långsiktiga relationer mellan såväl leverantörer som kunder, och som vilken relation som helst krävs omtanke och underhållsarbete för att de skall kvarstå. LÄS MER
23. Hållbarhet i en textil värdekedja : en studie av produktutveckling inom ridsport
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Ridsporten är en av de största sporterna i Sverige. Ändå har den halkat efter i utvecklingen mot en hållbar framtid. Forskning visar dock att det finns en hel del strategier för hur man kan implementera hållbarhet i sin textila värdekedja, vilket ridsportföretagen också skulle kunna dra nytta av. LÄS MER
24. Conceptual analysis of Risk Aspects within an InboundSupply Chain
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : The global supply chain is fundamentally changing to become more complex as the world gets more connected. This causes high pressure on the supply chain to become resilient to a surrounding environment with more risks that affect financial aspects. LÄS MER
25. Allokering av relationer vid rörelseförvärv - En studie om anledningar bakom redovisningsval
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning har visat att företagens relationer med kunder och leverantörer är viktiga både för företagens värde och för dess överlevnad. För att detta värde ska kunna återspeglas på ett relevant, tillförlitligt, och jämförbart sätt har standarden IFRS 3 tagits fram. LÄS MER