Sökning: "Limited Companies"

Visar resultat 1 - 5 av 2573 uppsatser innehållade orden Limited Companies.

  1. 1. IMAGINE THAT – DATORREKLAM SOM UTTRYCK FÖR SAMTIDA SAMHÄLLSIDEAL. En multimodal kritisk diskursanalys av 1980-talets reklambilder för persondatorer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Esther Malmqvist; [2024-03-06]
    Nyckelord :Persondator; Marknadsföring; Medieteknologier; Sociotechnical Imaginaries; Multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Until the 1970s, computers were primarily being used by universities, bigger companies or nationstates. With the invention of the microchip the average size of computers was reduced and they became more affordable, resulting in the creation of the microcomputer and eventually personal computers. LÄS MER

  2. 2. Elektrifiering och lönsamhet i bilbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Junkers; Jakob Nilsson; Arvid Trogen; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The most prominent trend in the automotive industry right now is electrification. Consumers and global regulations force companies to offer more environmentally friendly alternatives to the fossil car. But sustainable development is not only about offering environmentally friendly alternatives. It must also be economically feasible. LÄS MER

  3. 3. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  4. 4. Mätningar av internetkapacitet, tillförlitlighet och fördröjning i ett Stockholmsbaserat Starlink-system : En undersökning av hur satellitinternet kan bidra till att ökateckningsgrad i Sverige

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Niclas Höglund; [2024]
    Nyckelord :Starlink; LEO; wireless; satellite; internet; ground stations; tele operators; Ku -band; Ka-band; Starlink; LEO; trådlös; satellit; internet; markstationer; teleoperatörer; Ku -bandet; Ka-bandet;

    Sammanfattning : Det är mycket dyrt att utveckla markinfrastruktur för att försörja hela jorden med internet. Detta ärspeciellt fallet i glesbebyggda områden då det finns lite ekonomisk vinning. Sverige som är ett stortoch glesbefolkat land har stora områden av denna typ. LÄS MER

  5. 5. Svenska företags gömda bildspråk : En studie om representation och gestaltning mellan könen på svenska företags ”om oss”-sidor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Linnéa Mellbin; Engström Annie; [2024]
    Nyckelord :Framing theory; representation theory; gender theory; gender stereotypes; Roland Barthes mythologies; mixed methods; content analysis; webpages; Swedish corporations;

    Sammanfattning : Women are generally underrepresented in media and have historically been degraded to stereotypical roles in media content. Sweden is a country that has actively worked with equality between the genders since the 1970s. The country's progress in equality piqued the scientists interest in the extent of gender stereotypes in Swedish media content. LÄS MER