Sökning: "Lind Gina"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Lind Gina.

  1. 1. Hållbara byggmaterial - fallstudie på byggskivor av återvunnet avfall

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Gina Hvarfvenius; Sebastian Lind; [2023]
    Nyckelord :Euroclass; ConeTools; Sustainability; Green Building Materials; Reaction to Fire; Circular Economy; Upcycling; Reuse; LCA; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The construction sector is a large contributor to carbon dioxide emissions each year, and if the Swedish target for carbon dioxide emissions is to be reached by 2045, something must be done. This case study investigates if there are any sustainable building materials on the market which is made from recycled materials. LÄS MER

  2. 2. Legitimitet klär av den traditionella textil- och modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alvin Hernandez Enamorado; Cornelia Lind Kékesy; Maria Magnusdotter; [2021]
    Nyckelord :Legitimacy; green marketing; Instagram based marketing; attitude; credibility; environmental sustainability; Legitimitet; grön marknadsföring; instagrambaserad marknadsföring; attityd; trovärdighet; miljömässig hållbarhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa rapport är att undersöka konsumenters förståelse, trovärdighet och attityd gentemot modeföretags gröna marknadsföring på Instagram. Utifrån det har vi förhoppningar om att våra resultat skall kunna bidra med insikter och kunskap om hur modeföretag kan legitimera sig på Instagram för att öka sin tillförlitlighet från ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Samhällsaspekter på evenemangsturism : -vid destinationen Hemavan Tärnaby

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Lind Gina; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Ett varumärks väg - En fallstudie av Gina Tricot från avsändare till mottagare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Lind; Hanna Sundwall; Beatrice Agård; [2009]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkeskommunikation; varumärkeslojalitet och gap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka den komplexitet som finns när ett företag ska förmedla sitt varumärke till kund. Studien kommer belysa svårigheter med att få kundernas uppfattning att stämma överrens med företagets intention. LÄS MER