Sökning: "Linda Sjölin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linda Sjölin.

  1. 1. Färdtjänst i Göteborgs Stad- värdet ur ett resenärsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofie Simlund; Linda Sjölin; [2013]
    Nyckelord :Färdtjänst; kundservice; tjänst; användarvärde; värdeskapande; resenärsperspektiv;

    Sammanfattning : Ett liv utan färdtjänst skulle innebära ett isolerat liv. Det tycker i alla fall de resenärer vi intervjuat. De ser färdtjänsten som mer än bara en resa. Det är en frihet att kunna ta sig dit de vill utan att någon familjemedlem, vän eller assistent behöver följa med. LÄS MER

  2. 2. Gränslösa möjligheter? - Destinationsmarknadsföring av den gränsöverskridande regionen Transmanche

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linda Holm; Fanny Sjölin; [2006]
    Nyckelord :regionalism; turism; gränsöverskridande regioner; destinationsmarknadsföring; binationalitet; interreg; region transmanche; kent; nord-pas-de-calais; Tourism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Storbritannien och Frankrike har genom historien gått igenom både allianser och fiendskap, varit involverade i krig både med och mot varandra, och ur detta har uppstått otaliga kulturella och sociala skillnader länderna emellan. Idag är dock länderna sammanknutna inte enbart genom en fysisk länk i form av tunneln under Engelska kanalen, utan även genom den gränsöverskridande regionen Transmanche. LÄS MER

  3. 3. Informationshantering och -spridning på Axis Communications AB

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Linda Gustafsson; Charlotte Sjölin; [1999]
    Nyckelord :datorbaserad informationssökning - bibliotek; företagsbibliotek; usability; Documentation; information; library science; archivistics; Arkiv- och bibliotekskunskap; dokumentation; Social Sciences;

    Sammanfattning : In a complex and turbulent world, several companies begin to realize the value of information as a strategic resource and try to find strategies to manage this. This master thesis aims to describe the information management at Axis Communications AB. LÄS MER