Sökning: "Linda Wängborg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Linda Wängborg.

  1. 1. Syns man inte, finns man inte? : GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Linda Wängborg; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; public relations; imagehantering; relationshantering; kundrelationer; mode; GANT Sweden; Instagram; Pinterest;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Syns man inte, finns man inte? GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest. Examinationsdatum: 2014-01-07 Kurs: Examensarbete inom Medie- och kommunikationsvetenskap, Public relations och information, 15 högskolepoäng (15 ECTS). LÄS MER

  2. 2. Kunskapsöverföring via nätverksbaserade relationer : En studie om Diplomat PR:s etablering nära politiska beslutsfattare i Bryssel  

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Wängborg; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Kunskapsöverföring via nätverksbaserade relationer – En studie om Diplomat PR:s etablering nära politiska beslutsfattare i Bryssel Datum för inlämning: 7 januari 2010 Kurs: Kandidatuppsats HT2009, Företagsekonomi Författare: Linda Wängborg Handledare: Cecilia Pahlberg Nyckelord: utlandsetablering, kunskapsöverföring, nätverk, relationer, EU   Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka varför ett konsultföretag i Stockholm, vars främsta tillgång är kunskap därav benämningen kunskapsföretag, har valt att etablera sig nära ett nätverk såsom den Europeiska unionens samarbete i Bryssel och vad den relationen har för slags betydelse i kunskapsöverföring. Genom att definiera begreppet kunskapsföretag, gå igenom internationaliseringsprocessen önskar jag senare att komma fram till vikten av nätverksrelationer. LÄS MER