Sökning: "Line Jeppsson"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Line Jeppsson.
1. Organisatoriska förutsättningar gällande arbetsplatskonflikter : En studie om första linjens chefer inom äldreomsorgen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Kristus och de andra religionerna : En analys av andra religioners roll i kristen soteriologi hos tre kristna teologer.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : The purpose of this essay is to analyze views on the relationship between other religions and the Christian notion of salvation as they are presented in works by theologians Gavin D ́Costa, Kajsa Ahlstrand and Karl Rahner. To interpret their views, I use the fourfold model for theology of religions as it its presented by theologian Jakob Wirén. LÄS MER
3. Förvalta eller förvanska : Kopparlunden Syd, Västerås nya stadsdel, en kulturarvsmiljö
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : A new district is going to be built in the center of Västerås. The area is an old industrial area and the buildings in this area are considered as an cultural heritage environment. When Västerås Stad is planning for development in the central parts of Västerås there are a number of rules to adhere to. LÄS MER
4. Programmering i Excel : framtagning av analysverktyg för kundbearbetning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Triple Bottom Line är ett brett begrepp som definierar hållbar utveckling, och är ett ramverk som företag kan arbeta utifrån i sitt hållbarhetsarbete. Enligt Triple Bottom Line finns det tre aspekter av hållbarhet: ekonomisk, ekologisk och social. LÄS MER
5. Konsten att konstruera ett ursprung
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens globaliserade värld kan en dissonans uppstå i konsumentens uppfattning av multinat-ionella varumärken när varumärkena upplevs härröra ur flera nationella ursprung som står för olika marknadskommunikativa värden. Denna studie ämnar undersöka hur denna dissonans kan överbryggas genom användandet av myter i varumärkens marknadskommunikation gentemot den gestaltade befolkningen. LÄS MER