Sökning: "Linnéa Johnson"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Linnéa Johnson.

  1. 1. När mindre är mer : Designriktlinjer för att uppnå balans av notifikationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Linnéa Johnson; Viktor Josefsson; [2023]
    Nyckelord :Mobile notifications; Balance; Information; Attention; Mobilnotifikationer; Balans; Information; Uppmärksamhet;

    Sammanfattning : Notifikationer är idag den mest använda funktionen inom mobiltelefonen och är designade för att kräva användares tid och uppmärksamhet. Mobiltelefoner har däremot funktioner som tillåter användaren att begränsa sina notifikationer. LÄS MER

  2. 2. En särskilt utsatt grupp i kris : En kvalitativ studie om socialarbetares resonemang kring föräldrar med kognitiva svårigheter som fått sina barn placerade

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Elin Carlson; Linnea Johnson; [2021]
    Nyckelord :Kognitiva svårigheter; föräldrar; placering; gräsrotsbyråkrati; empowerment; socialarbetare; socialt arbete;

    Sammanfattning : Föräldrar med kognitiva svårigheter som fått sina barn placerade är en särskilt utsatt grupp i samhället i behov av stöd från socialarbetare. Socialarbetare har en skyldighet att tillhandahålla adekvat stöd till dessa föräldrar enligt Socialtjänstlagen (SFS 2001:453). LÄS MER

  3. 3. Sponsringens nya spelplan : En kvalitativ studie om hur elitidrottssponsorer påverkas av digital kommunikation i arbetet med sponsringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Johnson; Linnea Stark; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship process; professional athletes; elite sports; sponsor; digitalization; digital communication; social media; Sponsring; sponsringsprocessen; elitidrott; elitidrottssponsring; sponsor; digitalisering; digital kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Elitidrottssponsring är ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att generera intresse, engagemang och lönsamhet, där allt mer idag sker i snabbt utvecklande digitala miljöer. Tidigare forskning har identifierat fem steg som utgör sponsringsprocessen, men det har däremot inte beskrivits hur den allt mer påverkande digitala kommunikationen påverkar elitidrottssponsorer i sponsringsprocessen. LÄS MER

  4. 4. Kim Kardashian Wests engagemang i sociala frågor

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erica Möller; Linnea Sandberg; [2019]
    Nyckelord :Social Sciences; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur celebriteter agerar för att uppmärksamma och engagera sig i sociala frågor. Studien syftar till att undersöka hur Kim Kardashian West har agerat för att försöka påverka benådningen av Alice Johnson och vad hennes agerande kan ha haft för varumärkesbyggande funktion. LÄS MER

  5. 5. Kroppen på display : En kvalitativ studie om unga kvinnors upplevelser och erfarenheter av sexualisering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnéa Johnson; Natalia Sener; [2017]
    Nyckelord :sexualization; objectification; social media; women s bodies; young women; ideal; sexualisering; objektifiering; sociala medier; kvinnokroppen; unga kvinnor; ideal;

    Sammanfattning : Denna studie, skriven av Natalia Sener och Linnéa Johnson, ämnar undersöka hur unga kvinnor upplever att deras kroppar blir sexualiserade och hur de uppfattar att fenomenet avspeglas i sociala medier. Empirin är insamlad genom sex stycken semistrukturerade intervjuer med unga kvinnor som delar med sig av egna tankar och erfarenheter kring sexualisering och sociala medier och hur dessa aspekter påverkar varandra. LÄS MER