Sökning: "Linnea Östergren"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Linnea Östergren.

  1. 1. Rapporteringen om sexuella trakasserier i fyra dagstidningar före och efter metoo

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Linnéa Svensk; Mika Östergren; [2023]
    Nyckelord :#metoo; metoorörelsen; kvantitativ innehållsanalys; kvalitativ intervjustudie; sexualbrott; sexuella trakasserier; journalistik;

    Sammanfattning : Denna uppsats analyserar mediers rapportering om sexuella trakasserier i Sverige fem år innan och fem år efter metoo rörelsens genomslag. Genom en kvantitativ innehållsanalys av tjugofem artiklar från två morgontidningar och två kvällstidningar mellan 2012 och 2022 och genom en intervjustudie med åtta journalister visar vår studie vilka skillnader och förändringar som skett. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskans erfarenheter av att vårda patienter med psykisk ohälsa inom somatisk vård. : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Linnéa Silverå; Matilda Östergren; [2021]
    Nyckelord :Erfarenhet; Psykisk ohälsa; Somatisk vård; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den psykiska ohälsan ökar både på samhällsnivå och globalt. Det innebär att många av de patienter som vårdas inom somatisk vård också lider av samtidig psykisk ohälsa. LÄS MER

  3. 3. Student Perspectives of Social Media Brands: Facebook and Instagram : Factors Influencing Brand Success

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Johnsson Östergren; Linnea Alldrin; [2019]
    Nyckelord :Brand; Brand Identity; Brand Image; Brand Personality; Brand Perception; Brand Strategy; Brand Value; Brand Equity; User Image; Consumers; Factors of Success; Influence; Social Network; Social Media; Students.;

    Sammanfattning : Branding is an influential aspect a company can have to gain the attention of their customers. It is often said that, “Your brand is your promise to your customer”, because the brand is a confirmation that the product or service you are selling matches the expectations of the customer and their wants or needs (Grosdidier, 2012). LÄS MER

  4. 4. Hur kan i förstå drivkrafterna till insourcing? -En kvalitativ studie baserad på tillverkningsföretag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Andersson; Linnea Östergren; [2018-06-07]
    Nyckelord :Outsourcing; insourcing; transaktionskostnadsteori; institutionell teori; drivkrafter;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: På senare år har affärsklimatet på den globala marknaden påverkats allt mer av omvärldsfaktorer, vilket lett till att företag börjat överväga insourcing som ett alternativ till outsourcing. Insourcing har även börjat uppmärksammas av media då det framkommit att företag ofta fattat förhastade beslut och misslyckats med outsourcing. LÄS MER

  5. 5. Varför avstår tjejer idrottsundervisningen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Linnea Östergren; Lovisa Edlund; [2012]
    Nyckelord :motivation.; idrottsundervisning; förklaringsfaktorer; högstadietjejer; deltagande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats har varit att hitta adekvata förklaringsfaktorer med pedagogisk koppling till varför tjejer i högstadiet avstår idrottsundervisning. De kategorier av faktorer som vi kommit att fokusera på är: klassupplägg och undervisningsmoment, kroppsrelaterade faktorer, motivation och skolmiljörelaterade faktorer. LÄS MER