Sökning: "Lisette Larsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lisette Larsson.

  1. 1. Datorspel i undervisningen : En analys av hur intrigen i The Witcher 2: Assassins of kings kan användas i svenskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Lisette Larsson; [2020]
    Nyckelord :Education; computer games; video games; agency; interactivity; immersion; Undervisning; datorspel; agency; interaktivitet; immersion;

    Sammanfattning : Analysens syfte var att presentera om ett datorspel kan betraktas som en berättande text, hur ett datorspel skiljer sig från andra berättande texter, samt hur datorspelet The Witcher 2: Assassins of kings (2011) kan användas som en berättande text i gymnasieämnet svenska. Analysarbetet genomfördes genom att spela datorspelet, skriva loggbok och spela in spel-tillfällena. LÄS MER

  2. 2. Kan modeföretag förbättra shoppingupplevelsen i sina onlinebutiker?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lisette Schubertsson Larsson; Donia Tarokh; [2017]
    Nyckelord :online shopping experience; online customer experience; perceived problems online shopping; online shopping navigation; shopping website design; shoppingupplevelse online; upplevda problem onlineshopping; onlineshopping navigation; shopping webbsida design;

    Sammanfattning : In this paper we have chosen to study three aspects of the shopping experience online -navigation, product image and product information based on Hasan’s (2016) theory, to examine if, and how, the shopping experience online needs to improve in the fashion retail industry. From eyetracking-observations and qualitative interviews in this study, we identified the customers expectations and perceived problems in the online shoppingexperience. LÄS MER

  3. 3. Lekens betydelse för lärandet - En undersökning om pedagogers medvetenhet om le- kens betydelse för lärandet i förskolan.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ann-Christin Johansson; Lisette Larsson; [2007]
    Nyckelord :Lek; lärande; medvetenhet; pedagoger och förskolan;

    Sammanfattning : Syfte:Denna studies syfte är att försöka tydliggöra sambandet mellan lek och lärande, att visa påpedagogens betydelse i leken och lärandet, skapa en uppfattning om hur pedagoger kan tillva-rata leken (leksituationer) och använda sig av leken i ett lärande syfte samt att se hur någrapedagoger idag ser på lek och lärande med hjälp av intervjuer.Frågeställningar: · Hur anser pedagogerna att barn lär sig genom lek? Leder alla lekar till lärande? Hur? · Hur ser pedagogerna på lek och lärande? · Hur tar pedagoger vara på barns lek i förskolan för att utveckla deras kunskaper?Metod:Vi har i vårt arbete använt oss av en kvalitativ undersökningsmetod där vi gjort tio styckenintervjuer med pedagoger i förskolan, varav två stycken är pilotintervjuer för att testa vårafrågor. LÄS MER