Sökning: "Local Celebrities"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Local Celebrities.

  1. 1. Bli matsmart! : En retorisk och semiotisk analys av Gästrike återvinnares matsvinnskampanj

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Elina Turpeinen; [2016]
    Nyckelord :Campaign; food waste; Gastrike atervinnare; rhetoric; semiotic.; Gästrike återvinnare; kampanj; matsvinn; retorik; semiotik.;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to study Gästrike återvinnare’s campaign to reduce food waste. The main purpose is to give a thorough presentation and analysis of how they attempt to convince the residents of Gävle to decrease their food waste. My choice of method is a combined rhetoric and semiotic. LÄS MER

  2. 2. SVT:s nya digitala äventyr : En studie om digitaliseringens och kommersialiseringens påverkan på PublicService med innehållet på SVT Nyheters Facebook-sida som exempel

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Simon Zandbergs; [2015]
    Nyckelord :Digitalisation; Commercialisation; Public Service; Soft News; Digitalisering; Kommersialisering; Public Service; Soft News;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att undersöka hur SVT:s nyhetsrapportering ser ut på Facebook för att se om dess användande har lett till en kommersialisering, samt för att ge ett exempel på hur SVT har agerat mot två utmaningar, kommersialiseringen och digitaliseringen av medier. Genom att belysa skillnaderna och likheterna mellan Facebook-sidorna SVT Nyheter och TV4 Nyheterna, ska man kunna se om SVT lever upp till Public Services löften. LÄS MER

  3. 3. Media Representation of Climate Change in Uganda

    Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Alice Kiingi; [2012]
    Nyckelord :Global Journalism;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to explore how the Ugandan newspapers, The New Vision and The Daily Monitor frame climate change to become a familiar concept or topic that can be well understood by the public. The term framing in this context does not refer to the ideology of the frame analysis theory but rather defined in simple terms to put a concept into words that convey meaning. LÄS MER

  4. 4. Luxury brand’s expansion in China - Opportunities and possible strategies

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Xi-Er Dang; Jessica Wan; [2011-08-29]
    Nyckelord :Luxury industry; Luxury brands; China; Burberry;

    Sammanfattning : Since the economic reform of China in 1978, the country has been under a process of industrialization and modernization. The average household income has risen, where the proportion of middle-class households, earning more than RMB 3 500 per month, has increased. LÄS MER

  5. 5. Local Celebrity Endorsement : Can You Go Far by Staying Close?

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Sara Ekberg; Linn Mellgård; Magdalena Micko; [2010]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Local Celebrities; Well-known Celebrities; Celebrity Capital; Reputational Capital; Marketing Communication; Communication Effectiveness;

    Sammanfattning : Celebrity endorsement consists of a written or spoken statement from a publicly known person, proclaiming the benefits of some product or service. Previous research on celebrity endorsement has proved it very successful in promoting brands or companies. LÄS MER