Sökning: "Location Price Method"
Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden Location Price Method.
1. Regional electricity price effect on industry location - Sweden’s 2011 electricity market split
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : In November 2011, a reform split the Swedish electricity market into four price zones and made it possible for different parts of the country to have different electricity prices. For industries where electricity constitutes a large share of production costs, it may be preferred to be located in a zone where electricity prices are lower. LÄS MER
2. Exploring Environmentally Sustainable Last-Mile Deliveries in Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Last-mile delivery is the part of the e-commerce supply chain that is the least efficient in terms of cost, time, and environmental impact. As e-commerce is expected to keep growing, this puts pressure on last-mile deliveries to reduce their environmental impact if Sweden is to reach its environmental goals for 2045. LÄS MER
3. Faktorer som påverkar studenters köpvanor i matbutiken -En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Att börja på universitet eller högskola kan vara en livshändelse där omfattande förändringar sker och nya vanor etableras. Rapporter har visat att unga vuxna generellt äter mindre frukt och grönsaker och mer utrymmesmat. LÄS MER
4. Arbitrary motion Synthetic Aperture Radar
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : Syftet med denna avhandling är att utveckla en ny metod för att producera bilder med syntetisk aperturradar (SAR), med utgångspunkt i scenarier med arbiträr rörelse vad gäller radarsensorn. SAR är en väletablerad metod för att skapa 2- eller 3-dimensionella radarbilder, som traditionellt sett antar att radar-sensorns rörelse är linjär och förutsägbar. LÄS MER
5. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER