Sökning: "Logo"

Visar resultat 1 - 5 av 147 uppsatser innehållade ordet Logo.

  1. 1. Attraktiva arbetsgivare ur nyexaminerade personalvetares perspektiv : En studie om värdesatta attribut och påverkande omständigheter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Linnea Käll; Jasmina Logo; [2024]
    Nyckelord :employer branding; attraktionsfaktorer; personalvetare; inre motivation; yttre motivation;

    Sammanfattning : Att ta reda på vad som utgör en attraktiv arbetsgivare samt vilka omständigheter som påverkar detta är avgörande för att locka och behålla kvalificerad personal, främja anställdas motivation samt för att öka prestationen på arbetsplatsen. Employer branding handlar om att strategiskt forma och kommunicera en arbetsgivares image och företagskultur för att attrahera, behålla och engagera kvalificerad personal både internt och externt. LÄS MER

  2. 2. The role of sustainability award logos and other visual elements in the formation of a sustainable destination image

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Camilla Ghezzi; Maryam Mehdizadeh Dehkordi; [2023-07-03]
    Nyckelord :sustainable destination image; sustainability certifications; sustainable tourism; visual elements; eye-trackers; GDSI award;

    Sammanfattning : Pivotal in tourism is the destination image, since it influences the desire to travel to a destination. Being able to successfully form a sustainable destination image is crucial for the flourishing of sustainable tourism. LÄS MER

  3. 3. How identity and community affects the visual design of band merch in the symphonic metal genre

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Oscar Heikkinen; [2023]
    Nyckelord :Symphonic metal; merch; kultur; identitet; co-design;

    Sammanfattning : Symphonic metal lacks substantial research outside of music theory. To give examples of visual expression associated with the genre this essay has, through a case together with the symphonic metal band Emetropia and using co-design methods produced a t-shirt. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters preferenser till enkla kontra komplexa logotyper

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Hugo Lillieström; [2023]
    Nyckelord :Logo complexity; recognition; logo change; choice experiment; Logotypkomplexitet; igenkänning; logotypförändring; valexperiment;

    Sammanfattning : Bakgrund: Logotypförändringar har blivit alltmer vanliga och logotyperna blir allt enklare. Hur ser konsumenterna på denna förändring? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur logotypers komplexitet samt igenkänning kan påverka konsumenters preferenser. LÄS MER

  5. 5. @FORSVARSMAKTEN - En analys av visuell identitet på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Alice Bergmark; Victor Lind Palmstadius; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; visuell identitet; myndigheter; sociala medier; digital visuell identitet; Swedish Armed Forces; visual identity; government; social media; digital visual identity; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines how the Swedish Armed Forces communicates its visual identity through Instagram, one of the most popular social media platforms today. The purpose is to analyze which visual elements the Swedish Armed Forces use to express their identity, which visual elements appear most in their Instagram posts, and how their existing visual identity manual is reflected on the platform. LÄS MER