Sökning: "Logo"
Visar resultat 1 - 5 av 147 uppsatser innehållade ordet Logo.
1. Attraktiva arbetsgivare ur nyexaminerade personalvetares perspektiv : En studie om värdesatta attribut och påverkande omständigheter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Att ta reda på vad som utgör en attraktiv arbetsgivare samt vilka omständigheter som påverkar detta är avgörande för att locka och behålla kvalificerad personal, främja anställdas motivation samt för att öka prestationen på arbetsplatsen. Employer branding handlar om att strategiskt forma och kommunicera en arbetsgivares image och företagskultur för att attrahera, behålla och engagera kvalificerad personal både internt och externt. LÄS MER
2. The role of sustainability award logos and other visual elements in the formation of a sustainable destination image
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Pivotal in tourism is the destination image, since it influences the desire to travel to a destination. Being able to successfully form a sustainable destination image is crucial for the flourishing of sustainable tourism. LÄS MER
3. How identity and community affects the visual design of band merch in the symphonic metal genre
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Symphonic metal lacks substantial research outside of music theory. To give examples of visual expression associated with the genre this essay has, through a case together with the symphonic metal band Emetropia and using co-design methods produced a t-shirt. LÄS MER
4. Konsumenters preferenser till enkla kontra komplexa logotyper
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Bakgrund: Logotypförändringar har blivit alltmer vanliga och logotyperna blir allt enklare. Hur ser konsumenterna på denna förändring? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur logotypers komplexitet samt igenkänning kan påverka konsumenters preferenser. LÄS MER
5. @FORSVARSMAKTEN - En analys av visuell identitet på Instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis examines how the Swedish Armed Forces communicates its visual identity through Instagram, one of the most popular social media platforms today. The purpose is to analyze which visual elements the Swedish Armed Forces use to express their identity, which visual elements appear most in their Instagram posts, and how their existing visual identity manual is reflected on the platform. LÄS MER