Sökning: "Människa-dator interaktion MDI"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Människa-dator interaktion MDI.

  1. 1. Kreativitet och brainstorming : En kvalitativ studie om UX-designers perspektiv och erfarenheter kring elektronisk brainstorming

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Mathias Magnusson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : När designers ska komma på innovativa lösningar för en ny eller befintlig produkt utgår de från designcykeln. En vanligt tillvägagångssätt för idégenereringen är brainstorming eftersom metoden hjälper designers att konkretisera idéer och sätter tydliga ramar för hur idéskapandet ska gå till. LÄS MER

  2. 2. Är AI din nya designpartner? : En explorativ studie av designers upplevelser av att samskapa med en generativ AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Linda Norlén; Henrik Selander; [2021]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; generative AI; design; co-creation; GPT-3; user experience; UX; human-computer interaction; HCI; creativity; ideation.; Artificiell Intelligens; AI; Generativ AI; design; samskapande; GPT-3; användarupplevelse; UX; människa-dator interaktion; MDI; kreativitet; idégenerering;

    Sammanfattning : The development of Artificial Intelligence (AI) is advancing by the day and AI is now a major part of our daily lives. As it evolves, new applications are being introduced and created to make the user's everyday life easier. LÄS MER

  3. 3. En processbeskrivning för utveckling av webbaserade system och gränssnitt : En fallstudie av utvecklingsprocesser på GMP-Systems AB

    M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Goran Ibrahim; Leonard Ek; [2017]
    Nyckelord :HCI; Evaluation method; Angular JS; Process description; Development method; MDI; Utvärderingsmetod; Angular JS; Processbeskrivning; Utvecklingsmetod;

    Sammanfattning : Affärssystem som inte har tydliga användargränssnitt tenderar att göra användarvänligheten sämre, vilket i sin tur kan leda till att delar av systemet inte nyttjas effektivt. Det kan därför vara lämpligt att ha en specifik och tydlig processbeskrivning för utveckling av system med hänsyn till användarvänlighet. LÄS MER

  4. 4. Analysing tool connectivity through enterprise architecture with emphasis on user experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Erica Ljungström; [2017]
    Nyckelord :EA; Enterprise Architecture; IT Management; HCI; Human-Computer Interaction; UX; EA; Företagsarkitektur; IT hantering; MDI; Människa-Dator Interaktion; UX;

    Sammanfattning : The methods for creating new (To-be) models within Enterprise Architecture is very similar to those used in Human-Computer Interaction for creating new products. Since Enterprise Architecture is used on existing systems, and because of the similarities between the methods used between the fields, the research question has been formulated as follows: "What is the relationship between tacit knowledge and the utility value of an architectural model for an organisational department studied through observations with experienced users?". LÄS MER

  5. 5. Persuasive features in online health coaching: A case study of coaching provider Lifted

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Petriina Piuhola; [2017]
    Nyckelord :Online coaching; health; wellbeing; behavior change; persuasive technologies.;

    Sammanfattning : Human-Computer Interaction (HCI) research typically studies behavior change by measuring behavior outcomes, but this is not always feasible nor the only way to study persuasive technologies. Understanding how users interact with and integrate persuasive systems into their daily lives can also guide the evaluation of such systems. LÄS MER