Sökning: "Människa-dator interaktion MDI"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Människa-dator interaktion MDI.
1. Kreativitet och brainstorming : En kvalitativ studie om UX-designers perspektiv och erfarenheter kring elektronisk brainstorming
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : När designers ska komma på innovativa lösningar för en ny eller befintlig produkt utgår de från designcykeln. En vanligt tillvägagångssätt för idégenereringen är brainstorming eftersom metoden hjälper designers att konkretisera idéer och sätter tydliga ramar för hur idéskapandet ska gå till. LÄS MER
2. Är AI din nya designpartner? : En explorativ studie av designers upplevelser av att samskapa med en generativ AI
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : The development of Artificial Intelligence (AI) is advancing by the day and AI is now a major part of our daily lives. As it evolves, new applications are being introduced and created to make the user's everyday life easier. LÄS MER
3. En processbeskrivning för utveckling av webbaserade system och gränssnitt : En fallstudie av utvecklingsprocesser på GMP-Systems AB
M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknikSammanfattning : Affärssystem som inte har tydliga användargränssnitt tenderar att göra användarvänligheten sämre, vilket i sin tur kan leda till att delar av systemet inte nyttjas effektivt. Det kan därför vara lämpligt att ha en specifik och tydlig processbeskrivning för utveckling av system med hänsyn till användarvänlighet. LÄS MER
4. Analysing tool connectivity through enterprise architecture with emphasis on user experience
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The methods for creating new (To-be) models within Enterprise Architecture is very similar to those used in Human-Computer Interaction for creating new products. Since Enterprise Architecture is used on existing systems, and because of the similarities between the methods used between the fields, the research question has been formulated as follows: "What is the relationship between tacit knowledge and the utility value of an architectural model for an organisational department studied through observations with experienced users?". LÄS MER
5. Persuasive features in online health coaching: A case study of coaching provider Lifted
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Human-Computer Interaction (HCI) research typically studies behavior change by measuring behavior outcomes, but this is not always feasible nor the only way to study persuasive technologies. Understanding how users interact with and integrate persuasive systems into their daily lives can also guide the evaluation of such systems. LÄS MER