Sökning: "MICHAEL RÜBSAMEN"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden MICHAEL RÜBSAMEN.
1. De Levande Döda - Tecken, Myter och Levande Legender
Magister-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: De levande döda ? Tecken, Myter och Levande Legender Seminariedatum: 2007-06-07 Kurs: MKV 404:3 Magisteruppsats 10 poäng Författare: Michael Rübsamen Handledare: Fredrik Miegel Examinator: Peter Dahlgren Nyckelord: Diskursanalys, Offentliga Personer, Paparazzi, Post-strukturalism, konsumtion Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka och problematisera den diskurs som reglerar konstruerandet av tecken och myter från offentliga personer. Uppsatsens mål är att utveckla befintliga teoretiska resonemang för att förstå diskursens återverkningar i verkligheten Metod: Uppsatsen är baserad på teoretiskt resonerande med stöd av befintliga teorier. LÄS MER
2. Att valla katter - en studie om att accepteras av läkare
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hur kan det förklaras att läkare har svårt att acceptera icke-läkare ichefspositioner? Studien har en kvalitativ, interaktiv induktiv ansats.Empiriinsamlingen har skett genom semistrukturerade intervjuer. Studien är byggd på litteratur om kunskapsintensiva företag och organisationer. LÄS MER
3. "I skuggan av betongen" : En studie av Sydsvenskans rapportering från Rosengård
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : För cirka ett år sedan, hösten 2004, skedde en intensiv debatt i Sydsvenskan kring hur stadsdelen Rosengård i Malmö presenterats i media. Man menade att mediebilden som presenterats var skev i jämförelse med hur verkligheten faktiskt såg ut. LÄS MER
4. Den nya smygreklamen : En kvalitativ studie av Avsändar-Finansierade Program och dess betydelse för tv-branschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att belysa, problematisera och diskutera fenomenet Advertiser-Funded Programming eller Avsändar-Finansierade Program som det kallas för på svenska. Avsändar-Finansierade Program är en av de senaste trenderna när det kommer till att integrera organisationskommunikation med massmedia. LÄS MER