Sökning: "MMO-spel"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet MMO-spel.
1. En balanserad MMO-ekonomi
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Ett MMO (Massively Multiplayer Online) är ett spel som spelas av många spelare samtidigt. Dessa spel består av virtuella världar som spelaren kan utforska. Många av dessa världar har en egen ekonomi med egna virtuella varor, tjänster och valutor. I denna uppsats presenteras analysen av ett par sådana ekonomier. LÄS MER
2. Gaming som läromedel : En studie om hur kommersiella digitala spel påverkar lågstadieelevers engelskbruk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
3. ”Spelen är ju typ alltid på engelska…” : Elevers medvetenhet om MMO-spels påverkan på engelskkunskaper
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka elevers uppfattningar om Massive Multiplayer Online-spels (MMO-spel) inverkan på engelskkunskaper. Studien, likt tidigare forskning inom om-rådet, grundar sig i ett sociokulturellt perspektiv. En kvalitativ metod i form av semistruk-turerade intervjuer har använts för att intervjua deltagare i årskurs 6. LÄS MER
4. Gaming and English language development : En kvalitativ studie om samband mellan användande av MMO-spel och engelsk språkutveckling ur ett lärarperspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktikSammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka kopplingar mellan användande av MMO-spel och ökad engelsk språkutveckling hos elever i svensk skola ur ett lärarperspektiv. För att besvara syftesfrågorna i studien användes en kvalitativ metod. LÄS MER
5. The Game Changer : MMO-spels inverkan på elevers färdigheter i engelska som andraspråk
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktikSammanfattning : Läroplanen i engelska beskriver hur undervisningen ska anknyta till elevnära och vardagliga situationer. Studien utgår därför ifrån de vardagliga situationer där eleverna möter engelska. LÄS MER