Sökning: "MOBA"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade ordet MOBA.

  1. 1. Procedurellt genererade eldbollar är framtiden av magi : Utveckling av metoder för procedurell generering av förmågor till MOBA-spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Martin Johansson; [2023]
    Nyckelord :procedural generation; abilities; moba; game development; unity; procedurell generering; förmågor; moba; spelutveckling; unity;

    Sammanfattning : Procedurell generering är ofta använt av spelutvecklare i dagens moderna samhälle. Generellt så används procedurell generering mestadels till att generera terräng och texturer, vilket är ett välutforskat område, men det är bara början till vad det kan användas till. LÄS MER

  2. 2. A Comparison of Moderation Systems in DOTA2 and League of Legends from a Player Perspective

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Qiaoting Wang; [2023]
    Nyckelord :moderation; toxic behavior; report; League of Legends; DOTA2;

    Sammanfattning : MOBA (multiplayer online battle arena) game is a game genre where players play as two teams, competing against each other team on a battlefield. Toxic behaviors, such as cheating and communication abuse, have been a prevalent phenomenon in MOBA games, and game companies often adopt moderation systems to deal with the toxicity. LÄS MER

  3. 3. MOBAs, the beginning : From mod to genre

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Anton Zachrisson; Alexander Holmberg Karancsi; [2023]
    Nyckelord :MOBA; Political Economy theory; Modding; Historical timeline; Monetization plans; Power structures;

    Sammanfattning : This thesis covers the history of the MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) genre by creating a chronological historical timeline of some of the most catalytic titles. It also delves deeper into the dynamic between modders and companies and how that dynamic changed as the genre evolved. LÄS MER

  4. 4. Power dynamics and order formation in mobile MOBA games : a Foucauldian analysis of "Honor of Kings"

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Shuaijun Zhang; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Video games can be seen as a media that immerses players. The formation of a good game order is an important guarantee for players to engage in electronic games. This paper selects the most popular mobile MOBA game in China, "Honor of Kings," as the research object to analyze the formation process of the game order. LÄS MER

  5. 5. Spelarupplevelse i MOBA-spel : Betydelsen avtävling, lagarbete och mästerskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar spelarupplevelser inom Multiplayer Online Battle Arena (MOBA)-spel, med fokus på tävling, lagarbete och mästerskap. Genom djupgående intervjuer har en kvalitativ analys genomförts för att belysa sambandet mellan spelbalans, kommunikationsverktyg och stödsystem för spelare. LÄS MER