Sökning: "MOOC"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet MOOC.

  1. 1. A comparison through heuristic evaluation of two MOOC platforms:Coursera and Udemy

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sada Siva Kumar Boya; Harshitha Gundala; [2022]
    Nyckelord :Heuristic principles; Massive open online courses MOOCs ; Survey evaluation; Usability; User experience.;

    Sammanfattning : In recent years thousands of people worldwide have been using Massive open on- line courses (MOOCs) for various reasons, including career development and change, continuing education, lifelong learning, and training. MOOCs are free online courses that anyone can enroll in and are an affordable and flexible way to learn new skills, develop professionally, and provide quality educational experience across the globe. LÄS MER

  2. 2. Investigating MOOCs with the use of sentiment analysis of learners' feedback. What makes great MOOCs across different domains?

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Natalia Nefedova; [2022]
    Nyckelord :MOOC; Massive Open Online Courses; Sentiment Analysis; Distance Learning; Topic modeling;

    Sammanfattning : Recently, distance education has become popular and has gotten much attention. Information and Communication Technology advances fostered distance learning creation and enabled individuals to participate in the education process via various web-based platforms and study entirely online. Thus, the notion of e-learning and distance learning emerged. LÄS MER

  3. 3. Digitalisation of learning and development : The impact of Massive Open Online Course platforms on the L&D role

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Camilla Keen; [2022]
    Nyckelord :L D; learning and development; workplace learning; massive open online course; MOOC platforms; learning content platforms; online learning platforms; learning digitalisation; corporate learning;

    Sammanfattning : Despite the growing expectation on corporate Learning & Development (L&D) units to transform practices and roles and take a more strategic role to better meet the needs of lifelong learning and up- and reskilling in organizations, many fail to use technology such as Massive Open Online Course (MOOC) platforms that could support the shift. The aim of this study is to provide a better understanding of why those in L&D who are using MOOC platforms do so and what impact it has on the role of L&D. LÄS MER

  4. 4. Gamification inom MOOCs : Framsteg och utmaningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Oscar Frank; [2021]
    Nyckelord :Massive Online Open Course; MOOC; gamification; litteraturstudie; motivation;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen utforskar tidigare litteratur på gamification inom Massive Online OpenCourses (MOOCs) för att undersöka hur gamification uppfattas som ett verktyg i MOOCs.Analysverktyget som används är en kvantitativ innehållsanalys som avgränsar genomsökningentill 17 publikationer om gamification i MOOC. LÄS MER

  5. 5. Designförslag till digitala lärplattformar i syfte att att bidra till en känsla av autonomi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Povel Gulin; Erik Nguyen; [2021]
    Nyckelord :E-learning; learning platform; MOOC; intrinsic motivation; autonomy; SDT; E-lärande; lärplattform; MOOC; inre motivation; autonomi; SDT;

    Sammanfattning : Det är allt vanligare att personer använder sig av digitala lärplattformar för att lära sig nyafärdigheter. Lärplattformar gör det möjligt för personer att lära sig i sin egen takt och utan attbehöva infinna sig på en specifik plats vid specifika tillfällen, så länge denne har tillgång till endator och internetuppkoppling. LÄS MER