Sökning: "Magnus Spel"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Magnus Spel.

  1. 1. Subventure - Ett samarbetsspel med en gemensam spelplan sträckt över fyra intilliggande surfplattor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :LINNEA ELMAN; JOHN GIDSKEHAUG; ALICE GUNNARSSON; ERIK LUNDIN; MAGNUS WAMBY; [2020-10-29]
    Nyckelord :iPad; Four-in-One; interaktionsdesign; spelutveckling; samarbete; samarbetsspel; mobilbubbla;

    Sammanfattning : I takt med den ökande digitaliseringen i Sverige ökar antalet digitala läromedel i skolmiljön. Detta leder till att barn växer upp med nya tekniska hjälpmedel i skolan och på fritiden. Tekniska hjälpmedel har således blivit den nya generationens leksaker. LÄS MER

  2. 2. Datorspelande hos svenska gymnasieungdomar : Vanor, drivkrafter och konsekvenser för psykosocial funktion

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Psykologi

    Författare :Magnus Westerlind; Kenny Nilsson; [2017]
    Nyckelord :dataspel; datorspel; drivkrafter; problematiskt datorspelande; spel; ungdom; tonåring;

    Sammanfattning : En enkätundersökning utfördes om spelvanor hos svenska gymnasieungdomar. Enkäten innehöll frågor om hur mycket ungdomarna spelade och deras drivkrafter till spelande uppdelat på fyra olika skalor. LÄS MER

  3. 3. Det oberoende skapandet : en studie av indiespel som produkt av DIY i ett postmodernt samhälle

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Henrik Vilén; Magnus Johansson; [2015]
    Nyckelord :DIY; postmodernism; intertextualitet; indiespel; Social Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsatsen Det oberoende skapandet – en studie av indiespel som produkt av DIY i ett postmodernt samhälle är författad av Magnus Johansson och Henrik Vilén i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsen undersöker fenomenet och videospelsgenren indiespel, med fokus på två spel; I Wanna Be The Guy och Journey. LÄS MER

  4. 4. I den digitala sandlådan : social responsivitet i virtuell lek

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Magnus Johansson; [2015]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Magnus Johanssons uppsats I den digitala sandlådan - vår tids virtuella leksaker i ljuset av social responsivitet, författad 2015 vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet, tar avstamp i debatter om datorspels skadliga inflytande på den sociala människan men med utgångspunkten att dessa debatter är onyanserade. Syftet med uppsatsen är att studera hur interaktionen med datorspel kan tolkas som social responsivitet och hur detta responsiva utbyte ser ut. LÄS MER

  5. 5. Pluginramverk för webbaserade spel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :John Johansson; Magnus Larsson; Andreas Svanström; Mattias Philip; [2014-10-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In order to attract talented consultants, Sigma, a consultant company, wanted an online game for recruitment. In the game, potential employees’ skills could be tested to determine whether they are qualified for the job. This paper presents a general technique for creating such a recruitment game. LÄS MER