Sökning: "Make or Buy Choice"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Make or Buy Choice.

  1. 1. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. Valet av ett köp! : En studie om konsumenters köpbeteende i samband med influencer marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebru Erdal; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Credibility; Attitude; Word-of-mouth; Consumers buying behavior; Influencer marketing; Trovärdighet; Attityd; word-of-mouth; Konsumenters köpbeteende;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how attitude and credibility have an impact on consumers' buying behavior in connection with influencer marketing. Thus, the study aims to investigate which of the phenomena influencer marketing and WoM are reported to affect consumers' buying behavior to the highest degree. LÄS MER

  3. 3. LEAST -SQUARE MONTE CARLO BASED OPTION PRICING OF EUROPEAN AND BERMUDAN STOCK INDEX OPTIONS

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Oscar Brink Bolin; Joel Ahnvik; [2022]
    Nyckelord :Option; Monte Carlo *; Least-square *; Black-Scholes; Merton; Heston; Bates; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : On the financial markets, there are a large number of financial instruments. Two of these instruments is the European and Bermudan option, where the Bermudan option can be seen as a discrete version of the American option. Meaning, if one can price the Bermudan option one can also estimate the price of an American option. LÄS MER

  4. 4. Underlying motives affecting an original equipment manufacturer’s make-or-buy decisions in the reverse-flow of electric vehicle batteries

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Oscar Hjerm; Felix Drangel; [2021]
    Nyckelord :Capability; Make-or-buy; Electric vehicle battery; Case study; Ambiguity; Kapabilitet; Producera själv eller köpa; Elfordonsbatteri; Fallstudie; Osäkerhet;

    Sammanfattning : Background: Electric vehicles have been getting increasing attention due to their possibility to deliver multiple environmental, social, and health benefits. This has started a technological shift from the traditional combustion engine towards electric vehicle batteries. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar kundens första val i butiken kundkorgens sammansättning?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amie Gustafsson; Oscar Lannesand; [2020]
    Nyckelord :Hedonic needs; Healthy decisions; Consistency; Consumer behavior; Unhealthy decisions; Open up the wallet; Self-control.; Hedonistiska behov; Hälsosamma beslut; Konsekventhet; Konsumentbeteende; Ohälsosamma beslut; Open up the wallet; Självkontroll.;

    Sammanfattning : Att förstå en konsument och vad som driver den har varit många forskares mål att svara på. Komplexiteten i de mänskliga processerna och konsumentens ständigt utvecklande normer och vanor är även något som försvårar processen att kunna förstå köpmönster och beteenden. LÄS MER