Sökning: "Malmö högskola specialpedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 220 uppsatser innehållade orden Malmö högskola specialpedagogik.

  1. 1. Specialpedagogisk handledning - En intervjustudie om specialpedagogers handledande uppdrag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jessica Larsson; [2017]
    Nyckelord :handledning; hermeneutik; specialpedagogik; systemteori;

    Sammanfattning : Larsson, Jessica (2017). Specialpedagogisk handledning – En intervjustudie om specialpeda-gogers handledande uppdrag. Special educational tutoring – An interview study of special education teachers’ tutorial assignment. Specialpedagogsprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Högskola, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Dragarbarn - för vems skull?

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Erika Nilsson; Marie Persson; [2017]
    Nyckelord :barn i behov av särskilt stöd; dragarbarn; inkludering integrering; specialpedagogik; turtagning;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att observera några samlingar på en integrerad förskoleavdelning för att se om det finns likheter och skillnader i bemötandet av dragarbarn jämfört med barn i behov av särskilt stöd. Undersökningen syftar också till att jämföra det bemötande dragarbarn får på en integrerad avdelning jämfört med barn med typisk utveckling på ordinarie avdelning. LÄS MER

  3. 3. Specialpedagogisk kompetensutveckling i grupp genom handledning. En quickfix eller ett långsiktigt förebyggande arbete. Special education training in groups through tutorials. A quickfix or a long-term prevention

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ann-Charlotte Ekman; Jessica Strömberg; [2017]
    Nyckelord :Grupphandledning; Handledning; Handlednings rollen; Kollegialt lärande; Specialpedagogik;

    Sammanfattning : SammanfattningSyfte: Det primära syftet med studien är att analysera Skolverkets handledarutbildning inom den specialpedagogiska fortbildningen av lärare och jämföra hur specialpedagogutbildningen på Malmö högskola förhåller sig till dessa kriterier. Studien är tänkt att belysa vilka olika typer av grupphandledande uppdrag och funktioner som förekommer inom Skolverkets handledarutbildning. LÄS MER

  4. 4. Digitala verktygs egenskaper och dess användning, enligt eleverna

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ulrika Ottosson Cågård; [2017]
    Nyckelord :digitalisering; matematik; sociokulturell teori; specialpedagogik; stöttning;

    Sammanfattning : SammanfattningOttosson Cågård, Ulrika (2017), Digitala verktygs egenskaper och dess användning imatematik, enligt eleverna. (Digital Tools Characteristics and its use in Mathematics,according to the Pupils). Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap,Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. Inkluderande musiksessioner, specialpedagogik i musik

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Petersson; Elin Trygg; [2017]
    Nyckelord :Förskola; Musik; Musikdidaktik; Musiksessioner; Specialpedagogik; Inkludering; Dilemmaperspektivet;

    Sammanfattning : This study addresses the problem of how preschool teachers deal with children's differences but at the same time steer towards specific knowledge. The purpose of the following qualitative study, which is implemented as a student-initiated formative development work, is to investigate and analyze music sessions with music as goal, planned and implemented based on a didactic and special educational perspective focusing on the inclusion of all children. LÄS MER