Sökning: "Management marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 962 uppsatser innehållade orden Management marknadsföring.

  1. 1. Navigating the Intersection: Cost Reduction and Sustainability in Logistics Strategies

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap

    Författare :Huong Kerensa Bäckström; [2024]
    Nyckelord :cost cutting; sustainability;

    Sammanfattning : Background:           Cost reduction in logistics is crucial for improving profitability and achieving continuous sustainability improvement. Companies aim to maintain margins through cost reduction strategies in logistics yet staying sustainable in competitive markets. LÄS MER

  2. 2. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Kenttälä; Tilda Svensson; Saga Thieme; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; attityder; generation Z; äldre generation;

    Sammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER

  3. 3. TikTok, en förutsättning för dagens marknadskommunikation. : En studie om hur företag använder nya sociala medieplattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ange-Auxley Butoyi; Ebba Wiking; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; digital marknadsföring; visuell kommunikation; electronic word-of-mouth eWOM ; social customer relationship management SCRM ;

    Sammanfattning : Sociala mediemiljön är ständigt i förändring och det lanseras kontinuerligt nya plattformar som användare etablerar sig på. Syftet med studien var att undersöka hur företag använder nya sociala medieplattformar som marknadskommunikationskanaler, samt om företagens tidigare erfarenheter inom sociala mediemarknadsföring underlättar utformningen av marknadsföringsstrategier på nya plattformar. LÄS MER

  4. 4. The Rise of Digital Nomads

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nora Broman; Ellen Iljans; [2023]
    Nyckelord :Digital nomads; Remote work; Trust in remote work; Leading digital nomads; Management controls in remote work;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore the risk, opportunities and methods that managers identify as critical when considering managing digital nomads in corporate structures. In order to present an understanding of the role trust plays in a remote work structure. LÄS MER

  5. 5. The Power of Nudging when Working from Home

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Axel Gustafsson; Anna Odelstierna Esseen; [2023]
    Nyckelord :Behavioral Economics; Nudging; Work-from-home; Productivity; Management;

    Sammanfattning : Working from home has become common in the aftermath of the Covid-19 pandemic. Extensive research about different aspects of the area has been made, but employee productivity is still an issue that many companies struggle with as employees have gained a new type of freedom when working from home. LÄS MER