Sökning: "Marcus Lundkvist"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Marcus Lundkvist.

  1. 1. Demokratiuppdraget i Lgy70, Lpf94 och Lgy11 -Från nation och gemenskap till demokratiska rättigheter och skyldigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Marcus Lundkvist; [2020]
    Nyckelord :Democratic mission; democracy; upper secondary school; Sweden; curriculum; curriculum theory; didactic;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to study how the Swedish school’s democratic mission is expressed within three different curriculas from the Swedish upper secondary school aswell as what expectations the democratic mission put on the teachers. The study’s central purpose is centered around the following questions: "How is the school’s democratic mission expressed in Lgy70, Lpf94 and Lgy11?", "What kind of similarities and differences are there in the democratic mission between Lgy70, Lpf94 and Lgy11?" and "What expectations are put on the teacher from the democratic mission in Lgy70, Lpf94 and Lgy11?". LÄS MER

  2. 2. Synen på historieämnets lärande -En undersökning av synen på historieämnet och hur historiedidaktik ochdidaktiska traditioner kommer till uttryck i kursplaner över tid

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Marcus Lundkvist; [2019]
    Nyckelord :Curriculum; history; school subject; upper secondary school; Sweden; international didactic traditions; history didactic.;

    Sammanfattning : This text has the purpose to study how the view on history as a school subject has changedover time and through three different Swedish upper secondary school curricula. The centralquestions of this study are the following: Has the view on history as a teaching subjectchanged over time? How can history didactic be seen in the curriculum? Is there any trace ofinternational didactic traditions in the curriculum, if so, how does it show? This study hasused a qualitative text analysis as the method to answer the central questions, based inprevious research and theories regarding international didactic traditions as well as historydidactics. LÄS MER

  3. 3. ”Att vara morgontrött klockan åtta på kvällen.” : En kvalitativ studie om kvinnliga nattarbete och upplevelsen av work-life balance

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Marcus Lundkvist; Regina Lindstedt; [2018]
    Nyckelord :permanent nattarbete; kvinnor; Work-life balance; arbetsliv; privatliv; flexibilitet; tillgänglighet; Work-life conflict;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka kvinnliga nattarbetares upplevelse av balansen mellan arbetsliv och privatliv samt hur de hanterar och påverkas av work-life balance i praktiken. Syftet med studien besvaras med hjälp av frågeställningarna: Upplever kvinnliga nattarbetare balans mellan arbete och övrigt liv, och om så är fallet, på vilket sätt? Upplever kvinnliga nattarbetare konflikter mellan deras roller i arbete och övrigt liv, och i så fall, på vilka sätt? För att öka förståelsen för det område vi valt att undersöka, redogörs för begreppsdefinitioner samt tidigare forskning. LÄS MER

  4. 4. Property Optimization of PM-gearing

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Marcus Söderberg Jansson; Oskar Lundkvist; [2017]
    Nyckelord :Gear; Powder Metallurgy; Property optimization; Egenskapsoptimering; Kugghjul; Pulvermetallurgi;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to design and optimize a powder metal gear through FEM-analyzes. The moment of inertia and weight of the gear shall be reduced at the same time as the demands on tension and bending stiffness are met. LÄS MER