Sökning: "Marcus Paulsson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Marcus Paulsson.

  1. 1. Turning Consumers into Supporters: Understanding Loyalty Through Football Teams

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tim Kämpe; Axel Paulsson; Marcus Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Brand loyalty; Brand community; Brand heritage; Brand identity; Brand internalisation; Sports branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to examine the fans’ perspective of sport team loyalty and the reasons why brand loyalty is extremely high within sports. Methodology: This paper uses a qualitative research method with both primary data and secondary data. LÄS MER

  2. 2. "Det var inte tydligt att det var ett samarbete." : En kvalitativ studie om konsumentens upplevelse av annonsmärkning på Youtube

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Marcus Paulsson; Zakarias Dami Mortensen; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; native advertising; declaration; sponsorship transparency; persuasion knowledge; youtube; Influencer marketing; native advertising; deklaration; sponsorship transparency; persuasion knowledge; youtube;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med ökad kunskap om konsumenters uppfattning av märkta samarbeten. En kvalitativ forskningsmetod genomförs där respondenterna får ta del av tre exempelvideor med en fiktiv influencer som praktiserar olika former av deklarationer. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsarbete : Utmaningen i intressentdrivna företag

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Nicklas Paulsson; Marcus Sköld; [2014]
    Nyckelord :Hållbarhetsarbete; CSR; hållbarhetsredovisning; kontroversiell bransch; intressentdrivet;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) är ett omfattande forskningsområde där studier om hur företagens hållbarhetsarbete utförs. Ett område som det går att inrikta sig på, är hållbarhetsarbete inom kontroversiella branscher, där företagen riskerar att få påtryckningar av sina intressenter. LÄS MER

  4. 4. Reconfiguring the Silk Route - A new paradigm for market entry analysis in emerging markets?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Marcus Paulsson; Max Friberg; [2014]
    Nyckelord :Foreign Direct Investment; Emerging Markets; Sub-national Market Analysis; CAGE Framework;

    Sammanfattning : Emerging markets have in recent times been acknowledged as an important source of future economic growth. However, in their locational decision making applied to investments in these markets, foreign companies are often faced with difficulties. LÄS MER

  5. 5. Kommunikationsstrategi

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Christoffer Norell; Marcus Paulsson; [2011]
    Nyckelord :Recruitment; Social media; Media Richness Theory;

    Sammanfattning : The value of a company's employees is considered to be higher and more important for a business success than ever. Losing employees is not only a loss of valuable knowledge, it also implies a significant cost related to the recruitment of new employees. LÄS MER