Sökning: "Marié Ericsson"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Marié Ericsson.
1. Bildstöd - så mycket mer än du tror : En studie om bildstödets betydelse för barnets förståelse, delaktighet och kommunikationsutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur förskolan använder bildstöd i den dagliga utbildningen och undervisningen för att främja barnets kommunikativa utveckling. För att ta reda på detta har observationer och en digital enkät använts som metoder. LÄS MER
2. Säljarna, köparna och efterfrågan : En diskursanalys av den mediala framställningen av Sveriges sexköpslag, 20 år efter införandet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : The aim with this study is to analyze how the law that prohibits the purchase of sexual services is portrayed discursive in Swedish morning and evening tabloids. Through an analysis of 42 articles from several papers during 2019, that concern the law that prohibits the purchase of sexual services, following questions will be discussed: How is the law that prohibits the purchase of sexual services portrayed?, How are the people that sell sexual services portrayed?, How are the people that buy sexual services portrayed? and How is the relation between supply and demand concerning prostitution portrayed?. LÄS MER
3. Kommunal risk - och sårbarhetsanalys – En hyllvärmare eller ett användbart verktyg för kommunal krisberedskap?
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och SamhällssäkerhetSammanfattning : .... LÄS MER
4. Att sätta guldkant på silveråldern- Marknadskommunikation till gruppen "Baby Boomers" inom resebranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Social commerce : En studie om hur vårt nya sätt att kommunicera förändrar vårt sätt att konsumera
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Sociala medier har fått allt större betydelse när det gäller kommunikation mellan människor och för företag har explosionen av sociala medier inneburit både möjligheter och utmaningar. För att möta konsumenterna där de befinner sig har företag nu följt efter kunderna till de sociala medierna. LÄS MER