Sökning: "Mari Larsson"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Mari Larsson.

  1. 1. Från bild till förståelse : En studie om bildstödets betydelse för textförståelse

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Mari Karlsson; Jörgen Larsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Lärarkompetens : Grundskollärares och grundsärskollärares åsikter om vad som utmärker en bra lärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Linda-Mari Larsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Upplevelse av rapportering i samband med patientöverföring på en akutklinik

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Mari Aasa; Marie Larsson; [2012]
    Nyckelord :Communication; Environment; Patient - safety; Patient handover; Kommunikation; Miljö; Patientsäkerhet; Patientöverföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. En språklig studie av barnbilderböcker om sjukvård 1966-2007 : - en spegling av samhällsutvecklingen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för språk och litteratur, SOL

    Författare :Barbro Knutsson; [2011]
    Nyckelord :barnbilderböcker; sjukvård; bilderböcker; barn; samhällsutvecklingen; familj; hemmiljö; relationer barn vuxna;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att belysa hur samhällsutvecklingen avspeglas i barnbilderböcker och hur barn och vuxna inom sjukvården framställs. De barnböcker som ingår i undersökningen är När Lasse Larsson åkte ambulans av Ann Mari Falk och Tord Nygren (1966), Emma hos doktorn av Gunilla Wolde (1977), Malin på besök hos doktorn av Bengt Fahlström (1983), Aj! eller när jag hamnade på sjukhus av Ann Forslind (1994) och Händiga Hanna lagar pappa av Titti Knutsson & Lisen Adbåge (2007). LÄS MER

  5. 5. Lärares uppfattningar om skriftliga omdömen : En intervjustudie om bedömningens didaktiska betydelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Virginia Mari; Jenni Larsson; [2011]
    Nyckelord :didaktik; lärare; intervju; bedömning; skriftliga omdömen;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka lärares uppfattningar om skriftliga omdömens utvecklande funktion för deras arbete samt hur undervisningen påverkas av arbetet med bedömning. Avsikten är vidare att undersöka om de praxisnära uppfattningarna stämmer överens med Skolverkets intention med skriftliga omdömen som verktyg för att utveckla undervisningen, samt om uppfattningar hos lärare skiljer sig beroende på vilken ålder de undervisar i. LÄS MER