Sökning: "Maria Käck"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Maria Käck.

  1. 1. Hinder och möjligheter med att nå en bred målgrupp : hos Fast Fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Hanna Käck; Maria Johnsson; [2013]
    Nyckelord :Målgrupp; segmentering; image; positionering; targeting;

    Sammanfattning : Detaljhandeln är idag präglad av hög konkurrens och många aktörer som slåss om sammasegment. Fast Fashion med sina snabba produktlivscykler och låga prissegment trots en högmodegrad, har lett till att konsumtionsmönstret förändrat konsumenternas beteende genomderas krav på ständiga uppdateringar av sortimentet. LÄS MER

  2. 2. Hjälpte Internet? - En studie om betydelsen av Internet för företag knutna till VentureLab.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Olsson; John Ekström; Anna Käck; Jennie Montheli; [2007]
    Nyckelord :Småföretagare; entreprenörskap; Internet och småföretag; Internets; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Hjälpte Internet? - En studie om betydelsen av Internet för företag knutna till VentureLab. Seminariedatum: 2007-05-29 Ämne/Kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, Företagsekonomi, 10 poäng (15 ECTS) Författare: John Ekström Anna Käck Jennie Monthelie Maria Olsson Handledare: Hans Landström Nyckelord: Småföretagare, entreprenörskap, Internet och småföretag, Internets betydelse, möjligheter med Internet Syfte: Att utvärdera om Internet bidragit till att de företagare som funnits i VentureLab vågat satsa på sina affärsidéer och kunnat lansera dem. LÄS MER