Sökning: "Maria Rönnbäck"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Maria Rönnbäck.
1. IMPLEMENTERING AV KNÄKONTROLL. En enkätstudie med tränare för flickor 14-lag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Fotbollsspelande flickor har identifierats som en riskgrupp att drabbas av knäskador. Det skadeförebyggande uppvärmningsprogrammet Knäkontroll har visat sig effektivt för att minska antalet knäskador för fotbollsspelare. Dock är implementeringen av programmet hos fotbollsspelande flickor år 2018 inte känd.. LÄS MER
2. Den offentliga miljöns inverkan på trygghet och social hållbarhet i ett särskilt utsatt område
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : Studien analyserar hur tillämpning av genomtänkt samhällsplanering kan minimera brottslighet och öka trygghet i särskilt utsatta områden. Vikten av medborgarnas delaktighet för en socialt hållbar samhällsutveckling poängteras. LÄS MER
3. Den integrerade rapporteringens påverkan på värderelevansen av den finansiella informationen : En kvanitativ studie av 280 företag i Sydafrika och Frankrike
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Den integrerade rapporteringens påverkan på värderelevansen av den finansiella informationen – En kvantitativ studie av 280 företag i Sydafrika och Frankrike Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Lina Ingesson och Maria Rönnbäck Handledare: Jan Svanberg Datum: 2017 – september Syfte: Företags rapportering kring hållbarhetsarbete har ökat och många organisationer publicerar redan frivilligt allt mer hållbarhetsinformation, antingen som fristående rapport, eller integrerat med den finansiella rapporteringen. Förespråkare av den integrerade rapporteringen menar att denna förbättrar den finansiella rapporteringens användbarhet för investerare. LÄS MER
4. Establishing in a BoP market - the Bangladeshi way. A MFS-study in Bangladesh.
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The Base of Pyramid (BoP) concept has been developed during the last decade as a response to the insufficient work made by the aid and development sector. The BoP advocates promote the idea of poor people as potential customers, and developing countries as potential profitable markets. LÄS MER