Sökning: "Maria Rönnqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Maria Rönnqvist.

  1. 1. Förskollärares uppfattningar om den fria leken : En kvalitativ studie av tio förskollärares uppfattningar om den fria leken samt sin egen roll i den.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Maria Klint; Desiree Rönnqvist; [2021]
    Nyckelord :fri lek; förskola; lek; pedagogers deltagande; pedagogers uppfattningar; Vygotskij.;

    Sammanfattning : I denna studie presenterar vi pedagogers uppfattningar om den fria leken samt sitt deltagande i den fria leken utifrån pedagogernas egna perspektiv. Tidigare forskning visar att det inte finns en samlad syn på den fria leken samt pedagogernas deltagandet i den. LÄS MER

  2. 2. Ledarskap och motivation inom bemanningsbranschen : Konsultchefers uppfattning av motivationsbehovet hos konsulter

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Christoffer Rönnqvist; Alice Schmuck; [2012]
    Nyckelord :Yttre motivation; Inre motivation; Ledarskap; Feedback; Organizational Behavior Management; Bemanningsföretag;

    Sammanfattning : ABSTRAKT Titel: Ledarskap och motivation inom bemanningsbranschen - Konsultchefers uppfattning av motivationsbehovet hos konsulter Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Christoffer Rönnqvist och Alice Schmuck Handledare: Maria Fregidou Malama Datum: 2012-06-14 Syfte: Genom att vara anställd hos bemanningsföretag befinner man sig i en trepartsrelation som består av en själv, konsultchefen och kundföretaget. Detta innebär att konsultchefer kan ha det svårt att motivera sina konsulter, eftersom de utför sitt arbete på olika platser. LÄS MER

  3. 3. Patienters upplevelse om den förbokade återbesökstiden, väntetiden och personalens bemötande. Vårdpersonals upplevelse efter införandet enligt Lean-modellen på en Ortopedmottagning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap; Medicinska fakulteten

    Författare :Maria König; Heidi Rönnqvist; [2010]
    Nyckelord :Lean- model; Staff experience; Patient experience and Waiting time.; lean-modellen; Patienters upplevelser; Personalens upplevelser och Väntetid;

    Sammanfattning : Syfte: Utvärdering av hur patienter upplever den förbokade återbesökstiden, väntetiden samt personalens bemötande vid återbesöket. Syftet är även att undersöka hur personal på ortopedens nyinrättade ”snabbmottagningen” vid AS upplever stress, patientflöde samt telefonförfrågningarna, efter införandet enligt Lean-modellen Metod: Deskriptiv kvantitativ enkätstudie. LÄS MER