Sökning: "Marie Viberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Marie Viberg.

  1. 1. Effekter av ett internetbaserat tvåveckors mindfulnessprogram på stress och tidsattityd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Marie Murmester; Ida Viberg; [2018]
    Nyckelord :mindfulness; tidsattityd; stress; sjuksköterskestudenter; sjuksköterskor; MBI; ATI-TA; ZTPI; PSQ; MAAS;

    Sammanfattning : Vårdpersonal har kategoriserats som en yrkesgrupp med höga stressnivåer och ungefär 70 % av tillfrågade sjuksköterskor har beskrivit sitt arbete som psykiskt påfrestande. Sjuksköterskestudenter upplever liknande problematik. LÄS MER

  2. 2. Hur möter pedagoger elevers olika förutsättningar för lärande i läs-, skriv och matematikutveckling? : En studie av pedagogers syn på hinder i läs-, skriv- och matematikutvecking.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Mia Johansson; Marie Viberg; [2015]
    Nyckelord :hinder; insatser; åtgärder; specialpedagogiska perspektiv;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Exploring Game Design Pitfalls through patterns : Experiences when making our first game

    Kandidat-uppsats, Institutionen för speldesign, teknik och lärande

    Författare :Jens Hedenskog; [2012]
    Nyckelord :fairytale; project; game; games; game project; new game; first game; game development; first game project; kids game; adventure; rpg; big game project; game manual; Lyra; Loki; Jens Hedenskog; fairytale; projekt; spel; spel projekt; nytt spelprojekt; första spelet; första spelprojektet; spelutveckling; barnspel; äventyr; rpg; rollspel; spel manual; saga; Lyra; Loke; Jens Hedenskog;

    Sammanfattning : The purpose of this report is to analyze what went wrong with the adventure game project called Fairytale, I started together with 4 of my fellow university students at Gotland University, spring 2007. My ambition with this report is to enlighten problems in game design that arose during the game development process in order to prevent others from making the same mistakes. LÄS MER