Sökning: "Marketing Ab"

Visar resultat 1 - 5 av 302 uppsatser innehållade orden Marketing Ab.

  1. 1. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  2. 2. Den innovativa säljprocessen för att sprida innovativa produkter : En experimentell studie på Swedish Construction Sales AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Oliver Ehrenberg; Roman Dmitriev; [2023]
    Nyckelord :“innovation marketing”; “innovation sales”; ” innovation is sales”; “innovation”; “diffusion of innovation”; “product”; “marketing”; “sales process”;

    Sammanfattning : This study is based on Partner X's challenges in launching an innovative replacement for rebar on the Swedish market. Swedish Construction Sales AB is working to introduce the product and the study aims to help Swedish Construction Sales AB develop an effective sales process to spread this innovation. LÄS MER

  3. 3. Less på Smokeless : En analys av rökfri tobaks karaktäriseringar i nyhetsmedier

    L2-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Edvin Strid; [2023]
    Nyckelord :ekonomisk historia; historia; marknadsföring; media; nyheter; rökfri; Smokeless; snus; tobak; Tobaksbolaget;

    Sammanfattning : In 1973 the first portioned oral moist tobacco (snus) in Sweden is launched unto the markets by Svenska Tobaksbolaget AB. The product was called Smokeless and was meant to be regarded as an alternative to, at the time, very popular cigarettes. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Sofia Andersson; [2023]
    Nyckelord :effekter på värdekedjan; fallstudie; frivilliga hållbarhetscertifieringar för byggnader i Sverige; hållbar utveckling; ; standarder;

    Sammanfattning : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. LÄS MER

  5. 5. Evaluating Marketing Initiatives using Explainable Machine Learning : An Alternative to Attribution Models

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :João Ferreira; [2023]
    Nyckelord :Explainable Machine Learning; Attribution models; Marketing Automation; Search Engine Optimization; A B testing; Definierad maskininlärning; Attributionsmodeller; Automatisering av marknadsföring; Optimering av sökmotor; A B-tester;

    Sammanfattning : Since its inception, Marketing has always needed more clearly defined incrementality, i.e., a measurement of advertisement effectiveness. Nowadays, Marketing is an evergrowing business; within it, Digital Marketing is taking the spotlight. LÄS MER