Sökning: "Marknadschef"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet Marknadschef.

  1. 1. Victoria’s Secret vs samhällets ideal : En kvalitativ studie om om hur krisen 2018 påverkat Victoria’s Secret som varumärke och dess relation med konsumenterna

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Loisa Svedbäck; Sara Lindblom; [2023]
    Nyckelord :Victoria’s Secret; kriskommunikation; varumärkesimage; marknadsföring; samhällsideal;

    Sammanfattning : • Problemformulering och syfte: 2018 hamnade Victoria’s Secret i en kris. Krisen bröt ut när Ed Razek, före detta marknadschef för Victoria's Secret, gjorde kontroversiella uttalanden om transpersoner och om större modeller i en intervju. LÄS MER

  2. 2. KONCEPTET “OPEN BUILDINGS” BIDRAG TILL BOSTADSUTVECKLINGEN I SVERIGE : EN FALLSTUDIE PÅ RAW PROPERTY

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Linn Ivarsson; Maja Halleryd; [2022]
    Nyckelord :BBR; Flexible housing; Housing Design; Housing Development; New Production; Open Building; BBR; Bostadsutformning; Fastighetsutveckling; Flexibla bostäder; Nyproduktion; Open Building;

    Sammanfattning : Introduction (and purpose) – Open Building is a concept which gives full flexibility and creative freedom for the consumer to design their dwelling according to own preferences (Kendall & Teicher, 2000). The multi-family house and its apartments are constructed according to Swedish building code, however, construction of inner walls and finishes remains for the consumer to decide. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Kajsa Persson Stor; Kristina Lidborg; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; marknadskommunikation; kommunikationsmixen; sociala medier; influencer marketing; eWOM; varumärkeskännedom; produktkännedom;

    Sammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER

  4. 4. Primärvård inom femton minuter, från Göteborg till Haparanda. En studie om digitala vårdaktörers sätt att förhålla sig till institutionaliserade förväntningar kring god vård

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tomas Henningsson; Arian Ansari; [2018-09-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie var att få en bättre förståelse för Kry och Visiba Care som två av de ledande företagen att tillhandahålla digitala vårdmöten i Sverige. Detta för att sedan undersöka hur dessa företag förhåller sig till och arbetar utifrån den rådande diskursen om god vård. LÄS MER

  5. 5. Utformandet av en lagerdesign med hänsyn till artiklar med behov

    Magister-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)

    Författare :Shayan Amini; Alexis Frykfors; [2018]
    Nyckelord :Warehouse design; warehouse layout; warehouse operations; SMEs; growth phase; ornamental plants.; Lagerdesign; lagerlayout; lagerverksamhet; SMF; tillväxtfas; prydnadsväxter; växter.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Lagerverksamheten har en väsentlig betydelse och kan vara avgörande för organisationen övergripande prestanda och framgång, i synnerhet för SMF (små och medelstora företag). Driften av lagerverksamheten kan bli särskilt utmanande om organisationen befinner sig i en stark tillväxtfas och om den aktuella artikeln kännetecknas av behov. LÄS MER