Sökning: "Marknadsföring D"

Visar resultat 1 - 5 av 536 uppsatser innehållade orden Marknadsföring D.

  1. 1. Delivering the undefined: The value potential of digital twins : A qualitative study on digital twins in the Swedish AEC/FM industry

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Marcus Lövgren Moazzami; Marina Brandt; [2023]
    Nyckelord :Digital twin; Value Co-creation; Service Dominant logic; BIM; Digital platform; Digitalisation; Digital tvilling; samskapande av värde; Service Dominant logic; BIM; Digital plattform; Digitalisering;

    Sammanfattning : The megatrend of digitalisation is transforming society, individuals, companies, and industries through the widespread adoption of new digital technologies. Among the emerging technologies, digital twin technology is regarded as a key enabler of digital transformation in the Architecture, Engineering, Construction, and Facility Management (AEC/FM) industry, where the transition from BIM to digital twins is primarily driven by the emergence of big data. LÄS MER

  2. 2. Dancing and learning about astrophysics : A case study on user behavior of students in Sweden using TikTok and the app's impact on their lives

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alper Kaya; [2022]
    Nyckelord :Words: s ocial media; TikTok; algorithm; user behavior; persuasive technology; privacy; case study; s ociala medier; TikTok; algoritm; användarbeteende; pers uasive technology; integritet; fallstudie;

    Sammanfattning : The social media app TikTok, owned by the Chinese Company ByteDance, has become a worldwide success with over one billion monthly active users due to an algorithm that enables users to consume individually tailored content. However, it was also part of pol itical confrontations between countries like the USA and China due to allegedly security risks. LÄS MER

  3. 3. Personaliserad reklam : Regleringen av reklam i gränslandet mellan dataskydds- och marknadsrätt

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Erik Pirozzi Bjurulf; [2022]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Datasyddsrätt; GDPR; Cookies;

    Sammanfattning : Personaliserad reklam är en marknadsföringsåtgärd, som till följd av sin digitala natur och många aktörer, överlappar olika rättsområden och är således svår att bedriva tillsyn emot. Syftet med uppsatsen är att utreda vad som är gällande rätt på området och huruvida den är adekvat för att säkerställa integriteten för individer online. LÄS MER

  4. 4. influencer campaign composition - an empirical study of influencer marketing campaign considerations

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Xinying Li; Felix Fagergren; [2022]
    Nyckelord :social media; influencer marketing; categorization; performance measurement; optimization;

    Sammanfattning : Influencer marketing has become one of the prominent marketing strategies for companies. However, how practitioners, in actuality, form a decision basis and what considerations there are in the process of designing an influencer marketing campaign regarding influencer selection, performance measures and optimization continue to elude researchers. LÄS MER

  5. 5. Customers & Innovation as Share Price Determinants of The Cloud's New Cornerstone

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Oscar Milebratt; Oscar Holmbergh; [2021]
    Nyckelord :Software-as-a-Service; Subscription-based enterprises; Earnings per share; Research and development; Customer Acquisition Cost;

    Sammanfattning : This paper examines the effect of revenue, customer acquisition cost, research and development expenses, and earnings per share on the share price movements of SaaS companies listed on the New York Stock Exchange or Nasdaq. Additionally, the report explores if the metrics explanatory power varies between large SaaS companies (market capitalization > 10 billion USD) and mid- and small-cap companies (market capitalization < 10 billion USD). LÄS MER