Sökning: "Marknadsföringsmix"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade ordet Marknadsföringsmix.
1. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER
2. Människa vs. Maskin : En studie om Artificiell Intelligens i marknadsföringens värld.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Artificiell Intelligens, AI, har genom den senaste tidens tekniska utveckling fått en allt större roll inom marknadsföringsarbetet. Denna studie syftar till att undersöka hur ansvariga inom marknadsföring upplever att AI påverkar deras arbete samt hur ett möjligt samarbete mellan AI och människan kan se ut inom marknadsföring. LÄS MER
3. Instagram som marknadsföringsverktyg för idrottsverksamheter : En kvalitativ studie om att attrahera och engagera deltagare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med fördjupad kunskap om hur sociala medier kan användas inom marknadsföring av idrottsverksamheter och hur det kan leda till ökad deltagaraktivitet och engagemang. I studien medverkade totalt åtta idrottsverksamheter, fyra tennisklubbar och fyra fotbollsklubbar. LÄS MER
4. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER
5. Blombranschen under covidpandemin : Förändringar i marknadsföringsstrategier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sedan pandemin kom har mycket runt om i världen förändrats, människor och företag har påverkats enormt. Många företag har behövt göra förändringar inom företaget på olika sätt där förändring av marknadsföringsstrategier rimligtvis är en. LÄS MER