Sökning: "Marknadsföringstekniker"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Marknadsföringstekniker.
1. Allmänna och Etiska attityder mot Gamification : En kvalitativ undersökning om konsumenters attityder mot gamification marketing
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: En ökning av digitalt spelande världen över har bidragit till att uppmärksamhet riktats mot kraftfulla motiverande egenskaper i spelen. I ett försök att nyttja dessa egenskaper i diverse olika discipliner genom att införa spelliknande element i icke-spelbaserade sammanhang, växte begreppet “gamification” fram under 2010-talet. LÄS MER
2. Creative Program vid Thoren Innovation School : en kvalitativ innehållsanalys av en privat gymnasieskolas marknadsföring av ett alternativt utbildningskoncept
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen Creative Program vid Thoren Innovation School är skriven av Louise Hägg och Caroline Helleday Melander, i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för Medie- och Kommunikationsvetenskap, Lunds Universitet. Uppsatsen presenterar en kvalitativ innehållsanalys av Thoren Innovation Schools (TIS) hemsida för specialiseringen Creative Program, med ambitionen att bidra med kunskap om hur utbildningars marknadsföring har anpassats till arbetsmarknaden. LÄS MER
3. Influencer Marketing : En framgångsrik strategi beroende på målgruppensålder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Vi lever i ett konsumtionssamhälle där vi dagligen blir exponerade för reklam i alla dess olika former. Företag försöker ständigt komma på nya innovativa marknadsföringstekniker för att nå fram i mediabruset, där Influencer marketing identifierats som en av de mest framgångsrika marknadsföringsmetoderna i nutid. LÄS MER
4. Employer branding - What´s in it for me? : En studie om meningsfullhet på arbetsplatsen och hur organisationer kan attrahera Generation Y
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Today's labor market is experiencing a rapid change within the workforce. A new generation, generation Y, is entering the workforce and thus comes the slow and steady exit of generation X. The results lead to new preferences and values within work as generation Y brings new characteristics within the work environment. LÄS MER
5. Marketing Mix Modelling from the multiple regression perspective
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The optimal allocation of the marketing budget has become a difficult issue that each company is facing. With the appearance of new marketing techniques, such as online advertising and social media advertising, the complexity of data has increased, making this problem even more challenging. LÄS MER