Sökning: "Marknadsinträdesstrategi"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Marknadsinträdesstrategi.
1. Etablering av svenska fastighetsverksamheter i främmande kulturer : En studie om svenska fastighetsföretag i Spanien
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background: At all times people have traded with each other but, over time, cross-border trade has evolved and more companies have chosen to internationalize. Some companies are content to act in their original market, while others choose to expand by establishments in foreign markets. LÄS MER
2. Geografisk expansion i företag som erbjuder digitala produktservicesystem : En fallstudie från Sverige till Norge
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Globalization is one of the more significant developments in our society today. New technologies in communication and scientific progress in areas such as the internet and cellular phones have made it possible to lessen geographical distance and blur the borders between different nations. LÄS MER
3. Co-creation as a Market Entry Strategy : Key areas to consider when entering a market by co-creating digital HR-tools
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : Due to digitalization, companies face a wide range of opportunities and challenges when it comes to attracting, recruiting and retaining talents. To meet these, companies need to present and achieve originality regarding values and corporate culture. One possible solution to this may be customized Human Resource tools. LÄS MER
4. Gratistidningar -Ett utbrett fenomen, Varför?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syftar till att utifrån både ett producentperspektiv och ett konsumentperspektiv undersöka och belysa tänkbara anledningar till att gratistidningar har blivit ett utbrett fenomen. Primärdata har samlats in med hjälp av följande metoder: 1. En enkätundersökning kring gratistidningskonsumenter. 2. LÄS MER