Sökning: "Marknadsplanering"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Marknadsplanering.

  1. 1. Optimizing Warehouse Logistics with Artificial Intelligence : Market analysis

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elise Flognman; Emilia Grönlund; Maja Ticehurst Falk; [2021]
    Nyckelord :market analysis; SWOT analysis; market segmentation; targeting; positioning; STP analysis; artificial intelligence; logistics; selling high-te;

    Sammanfattning : This report is a part of a larger project with the aim of developing a proof-of-concept prototype. The project was started on the initiative of Company X and is a collaboration between them and the University of Borås. Company X are a logistics consultant firm specialized in warehousing operations. LÄS MER

  2. 2. Marknadsplanering för e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pernilla Borgström; Ellinor Birgander; Antonia Melovic; [2018]
    Nyckelord :Marknadsplanering; e-handel; situationsanalys; marknadsföringsstrategi; marknadsföringstaktik; Business and Economics;

    Sammanfattning : Nyckelord: Marknadsplanering, e-handel, situationsanalys, marknadsföringsstrategi, marknadsföringstaktik Syfte: Syftet med rapporten är att studera hur företag verksamma inom e-handeln arbetar med marknadsplanering när det kommer till situationsanalys, marknadsföringsstrategi samt marknadsföringstaktik. Metod: Med ett interpretativistiskt perspektiv har en kvalitativ studie i form av fyra djupgående intervjuer med fem chefer inom marknadsföring genomförts. LÄS MER

  3. 3. Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kiriakos Anagnostakis; Nils Hjalmarsson; Prajak Thongsri; [2015]
    Nyckelord :Pop-up butiker; innovativ marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärkesimage; tillfälliga butiker; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetet titel: Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker Författare: Kiriakos Anagnostakis, Nils Hjalmarsson, Prajak Thongsri Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Nyckelord: Pop-up butiker, tillfälliga butiker, innovativ marknadsföring, varumärkesidentitet, varumärkesimage Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera pop-up butikers användning inom Sverige. Metod: Denna kvalitativa uppsats är skriven utifrån en induktiv metod med deduktiva inslag. LÄS MER

  4. 4. Marknadsplanering, en utmaning för bilåterförsäljare : En studie om hur ekonomisk information & budgetering påverkar marknadsplanering inom bilbranschen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Carl Ekfeldt; Martin Lorentzon; [2015]
    Nyckelord :budgetering; ekonomisk information; Marknadsplanering; bilåterförsäljare;

    Sammanfattning : This study gives a understanding how car retailers structure and decide their marketing activities by using a marketing plan. We also integrate budgeting and using of economic information as a supplement for structure the marketing plan. LÄS MER

  5. 5. Den lilla marknadsplanen : konsten att kombinera innovation och kreativitet med planering i små företag

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Frida Johansson; Marika Trygg; [2010]
    Nyckelord :innovation; marknadsplan; småföretag; marknadskommunikation; nätverkande; entreprenörskap; kreativitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle ökar intresset för, och vikten av, småföretagande alltmer. För den enskilde entreprenören handlar det om att en dröm kan gå i uppfyllelse, medan det för hela samhället innebär ett bidrag till ökad tillväxt. LÄS MER