Sökning: "Markt"

Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade ordet Markt.

  1. 16. Att vara en ensemble : hur fungerar våra röster tillsammans?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Sandra Halvarsson; [2013]
    Nyckelord :Luciatåg; interpretation; samspel; ensemble; gestaltning;

    Sammanfattning : Varför fungerar det bättre att spela med vissa personer än andra? Vad är det som gör samklang? Vad är samklang? Hur musicerar olika personer tillsammans? Jag och två sopraner har bildat en ensemble för att sjunga luciasånger och för att sjunga på äldreboenden. Luciatåget har gjorts vid flera tillfällen varav ett tillfälle har dokumenterats. LÄS MER

  2. 17. Konkurrensstrategier under hård konkurrens. Fallstudie på den svenska hemelektronikmarknaden.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Connie Jakobsson; Henrik Björkqvist; [2012]
    Nyckelord :Branschdynamik; hemelektronikmarknad; konkurrenssituation; konkurrensstrategi; kundlojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Konkurrensstrategier under hård konkurrens. Fallstudie på den svenska hemelektronikmarknaden. LÄS MER

  3. 18. A Multi-Sensory Brand-Experience : Sensorial interplay and its impact on consumers' touch behaviour

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Elin Eriksson; Niklas Larsson; [2011]
    Nyckelord :sensory marketing; consumer behaviour; servicescape; human senses; multi-sensory brand-experience; sensory cues; styling elements;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore to what extent different styling elements can be used within a retail store and how sensorial cues can affect customers buying behaviour by creating a multi-sensory brand-experience. Further, this project aims at contributing to the development of new knowledge regarding a multi-sensory brand-experience through the performance of an experiment. LÄS MER

  4. 19. Tysk smak för svensk mat : en beskrivning av tyska turisters efterfrågan på svensk mat och matupplevelser 

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Hanna Hägg; [2009]
    Nyckelord :tourism; food tourism; swedish food; german tourists; tourism export; experiences; food experiences; tourismus; kulinarische tourismus; schwedisches essen; deutsche touristen; tourismusexport; erlebnisse; esserlebnisse; turism; matturism; svensk mat; tyska turister; turismexport; upplevelser; matupplevelser;

    Sammanfattning : Det internationella resandet till Sverige har sedan 1991 ökat med nästan 100 procent. Nästan 35 procent av all turism är utländsk konsumtion, där Tyskland näst Norge är Sveriges viktigaste utlandsmarknad. Var fjärde utländsk turist är tysk och exportdelen inom turismen i Sverige anses vara mer utvecklingsbar än den inhemska delen. LÄS MER

  5. 20. Etablierung in Russland: Risiken, Probleme und

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Anna Gunnars; Maria Wållberg; [2008]
    Nyckelord :Russland; Etablierung; Risiken; kulturelle Unterschiede; Probleme; Ryssland; etablering;

    Sammanfattning : In den letzen Jahren hat die Internationalisierung von schwedischen Unternehmen kräftig zugenommen. Die Internationalisierung ist wichtig für das Wachstum eines Unternehmens geworden und manche nutzten es sogar als Überlebensstrategie. LÄS MER