Sökning: "Martin Demirdag"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Martin Demirdag.

  1. 1. Globalization vs Localization : En fallsstudie om Scanias marknadsföringsstrategier i Sydamerika och Asien

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Martin Demirdag; Diana Bahram; [2011]
    Nyckelord :Fallsstudie; marknadsföring; marknadsföringsstrategier; anpassning; standardisering; Sydamerika; Asien; lönsamhet och Scania.;

    Sammanfattning : Problem formulation • Are there any factors affecting the choice of marketing strategy? • What is it that determines the degree for the company to use a standardized or a adapt marketing strategy? • How profitable is Scania's marketing strategy in each country? Objective: The overall aim of this study is based on local adaptation and global standardization to compare the degree to which the company Scania chooses to adapt or standardize its marketing to the South American and Asian markets. We also aim to compare and describe any factors that affect the countries' differences in marketing strategies and to evaluate and measure the profitability of marketing strategies in each market. LÄS MER

  2. 2. Fastighetsvärdering : En jämförande studie mellan verkligt värde och anskaffningsvärde

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Martin Demirdag; Sefkan Halbori; [2010]
    Nyckelord :Verkligt värde; Anskaffningsvärde; RR24; IAS40; Onoterade bolag; Fastighetsbolag; Fastighetsvärdering; Fastigheter; Förvaltningsfastigheter;

    Sammanfattning : .... LÄS MER