Sökning: "Martina Dahl"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Martina Dahl.

  1. 1. Spaniens väg tillbaka mot demokrati : En fallstudie om Spaniens demokratiseringsprocess

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Martina Bergqvist; [2021]
    Nyckelord :Spain; democratization; polyarchy; political competition; political inclusiveness;

    Sammanfattning : This is a study on Spain´s path from dictatorship towards democracy in the period of 1975 to 1982. The examination is based on Robert Dahl´s theory of democratization, fundamentally describing three alternate paths, moving a society from one of the states closed hegemony, inclusive hegemony or competitive oligarchy into the state polyarchy. LÄS MER

  2. 2. Extending the Understanding of Sales promotions’ Influence on Brand Knowledge : A Quantitative Study

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Martina Dahl; Anna Johnsson; [2015]
    Nyckelord :Sales Promotion; Monetary Promotion; Non-Monetary Promotion; Brand Knowledge; Brand Awareness; Brand Image; Swedish Food-Retail Industry; Fast Moving Consumer Goods FMCG;

    Sammanfattning : Title: A quantitative study extending the understanding regarding the influence of sales promotion on brand knowledge   Background: Sales promotion is a marketing communication activity that aims to promote a purchase, usage or trial of a particular brand. Sales promotion activities can provide significant benefits and incentives that could help the brand to differentiate from competitors and can contribute to the consumer’s brand knowledge. LÄS MER

  3. 3. Provokativ marknadsföring - en studie om hur provokativ marknadsföring från ideella organisationer uppfattas av mottagaren

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Bim Norman; Emma Perkmar; Martina Dahl; [2014]
    Nyckelord :provokativ marknadsföring; marknadskommunikation; ideella organisationer; mottagarens uppfattning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den dagliga exponeringen av otaliga mängder reklambudskap har lett till att mottagarna har blivit allt bättre på att filtrera bort överflödig marknadsföring. Detta har tvingat organisationer att tänka mer kreativt och som ett svar på det ökade mediebruset har användningen av provokativ marknadsföring ökat då den har som syfte att bryta sig genom bruset för att locka till sig mottagarens uppmärksamhet. LÄS MER

  4. 4. Coaching i serviceföretag - om begreppets paradoxala innebörd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Martina Danielson; Johanna Eilind; Anna Dahl; [2009]
    Nyckelord :coaching; coach; ledarskap; motivation; relationer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problematisering: Det skönmålade begreppet coaching har fått stor genomslagskraft inom företagsvärlden under senare tid. Efter att ha studerat ett antal tidigare uppsatser kring coaching har vi konstaterat att flertalet av dessa uppsatser tenderar att vara författade med coachen i fokus. LÄS MER

  5. 5. "Man går i skolan för att lära sig, man går ju inte i skolan för att leka". Ett examensarbete om lek i skolans tidigare år.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Linda Dahl; Martina Gullbrandsson; [2008]
    Nyckelord :Lek; lärande; förskola; skola; pedagog; barn.;

    Sammanfattning : SyfteStudiens syfte var att undersöka lek som en del av den pedagogiska verksamheten i skolans tidigare år. Genomtre frågeställningar lyfter studien fram, analyserar och diskuterar hur skolvardagen ser ut med lek i fokus och hurbarn och pedagoger uttrycker sig om lek. Studien utförs huvudsakligen från ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER