Sökning: "Mattias Sävenstrand"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Mattias Sävenstrand.

  1. 1. Brand-extension och effekter på varumärkeskapitalet -

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Svensson; Mattias Sävenstrand; Henric Persson; [2006]
    Nyckelord :Brand-extension; Varumärkeskapital; Price Premium; Overall Brand Equity; Dagligvaruhandeln; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens huvudsakliga syfte är att öka förståelsen för hur varumärkeskapitalets dimensioner påverkas av en nedåtgående vertikal brand-extension. Med en kvantitativ metod och en experimentell undersökning, med 440 svarande studenter, har vi belyst området. LÄS MER

  2. 2. Logotypen som kommunikationsmedel

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susanne Lundell; Christian Westelindh; Mattias Sävenstrand; [2005]
    Nyckelord :Logotyp; Företagsestetik; Marknadskommunikation; Perception; Visuell identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår forskning är att öka förståelsen för hur individer uppfattar och tolkar en logotyp och hur detta överensstämmer med företagets strategi för deras visuella identitet. Vi har använt oss av en kvalitativ metod med ett induktivt angreppssätt. LÄS MER