Sökning: "Medarbetarlöfte"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Medarbetarlöfte.

  1. 1. Organisatorisk stolthet och arbetstillfredsställelse inom Luleå kommun : En studie kring hur anställda inom Luleå kommun påverkas av arbetsgivarvarumärket Spela roll

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Hannah Broms; Alicia Nyström; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; Employer value proposition; Internal pride; External pride; work satisfaction; Arbetsgivarvarumärke; Medarbetarlöfte; Intern stolthet; Extern stolthet; Arbetstillfredsställelse; Luleå kommun;

    Sammanfattning : In today's society, an employer brand is important both for establishing oneself as a goodemployer but also for retaining competent staff. This is a quantitative study with the aim ofexamining the difference of an employer brand within Luleå Kommunon employees and theirfeelings about Luleå Kommun as an employer and workplace, at group level in pride and worksatisfaction. LÄS MER

  2. 2. "Starka varumärken får kraft inifrån" : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till en organisations arbetsgivarvarumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lydia Berg; Filippa Grankvist; [2021]
    Nyckelord :employer brand; internal employer branding; internal communication; employees perceptions; employer value proposition; arbetsgivarvarumärke; intern employer branding; intern kommunikation; medarbetarnas uppfattningar; medarbetarlöfte;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats studien är att få djupare förståelse för och kunskap om hur organisationen vi undersökt, hädanefter benämnt som Organisation X kommunicerar internt för att stärka/upprätthålla sitt arbetsgivarvarumärke och hur detta implementeras och i sin tur uppfattas av medarbetarna.  Metod: Studien är en fallstudie som tillämpar en kvalitativ forskningsmetod med en tolkande ansats. LÄS MER

  3. 3. What's in it for me? : En kvalitativ fallstudie gällande utvecklingen av ett Employer Value Proposition

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Tilda Hollström; [2020]
    Nyckelord :affiliation; arbetsgivarerbjudande; arbetsinnehåll; arbetsgivarvarumärke; benefits; career; compensation; Employer Branding; ersättning; förmåner; karriär; kommunikation; marknadsföring; medarbetarlöfte; The Rewards of Work Framework; tillhörighet; work content;

    Sammanfattning : Det ställs idag högre krav på arbetsgivare att uppfattas som attraktiva och intressanta för att kunna särskilja sig från sina konkurrenter och således attrahera kvalificerad arbetskraft. Detta eftersom arbetsmarknaden inom vissa yrken har förändrats vilket innebär att utbudet av kompetent arbetskraft inte speglar de behov som finns. LÄS MER

  4. 4. Delaktighet är det nya svarta : En fallstudie av internkommunikation under en organisationsförändring och Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Eelena Blomkvist; [2014]
    Nyckelord :Internal Communication; Organizational Change; Employer Brand; Employer Branding; Internkommunikation; Organisationsförändring; Arbetsgivarvarumärke; Employer Branding;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen bygger på en fallstudie av ett callcenter i en pågående organisationsförändring och ett medvetet arbete med Employer Branding. Syftet var att undersöka vilka internkommunikativa strategier som bolaget använt sig av i inledningsfasen av organisationsförändringen samt det medvetna arbetet med Employer Branding. LÄS MER

  5. 5. Attraktiv arbetsplats : En studie om ett företags medarbetarlöften och företagskultur

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emma Eriksson; Yasmine Hollsten; [2014]
    Nyckelord :Medarbetarlöfte; förmåner; företagskultur; statusskillnader; attraktiv arbetsplats; ledarskap; arbetsmiljö; karriärutveckling; kompetensutveckling; arbetstid;

    Sammanfattning : Denna studie har utförts på uppdrag av ett företag. Syftet med studien är att undersöka företagets attraktivitet för framtida arbetstagare. För att göra det tar vi reda på om det finns några medarbetarlöften på företaget dvs. vilka förmåner organisationen erbjuder sina anställda. LÄS MER